С Primacy 5, Michelin е лидер в безопасността и технологиите за гуми. Този модел Primacy, вече в петата си еволюция, е с подобрено качество и е проектиран да бъде монтиран на всички видове леки автомобили и SUV-ове. Включително хибридни и електрически версии, без това да се отрази на теглото на автомобила.

Според Карлос Вердурас, директор маркетинг и Хавиер Калонж, продуктов мениджър, Primacy 5 предлага с 18% повече издръжливост, подобрява сцеплението с мокра настилка, с 4%, подобрява горивната ефективност с приблизително 5%, намалява шума при търкаляне и увеличава полезния си живот, благодарение на компонентите и новия дизайн на протектора. Вече с 13% повече канали, което подобрява капацитета му за отвеждане на вода и го включва в етикета „А“.

Primacy 5, която вече се продава в Европа, се предлага в 88 размера, като броят им ще се увеличи до 127 през следващата година. За Michelin постоянната еволюция, подобренията в качеството, опазването на околната среда и безопасността не пречат на компанията да си постави цел за 2050 г.: производство на гуми със 100% възобновяеми и рециклирани материали, без да губи от своите характеристики.

Производството на гумите, различните каучуци и другите елементи, е от естествен каучук, естествени масла като слънчогледови или оризови люспи, силициев диоксид, рециклирана стомана, смоли и така наречените „сажди“. Целта на марката е постоянно подобряване на сцеплението, производителността и издръжливостта на гумките.

Всеки от многото различни компоненти на всяка гума следва различни пътища преди сглобяването и е щателно произведен според предназначението си за регенериране в селскостопански, индустриални, леки автомобили или камиони. Качеството на всеки компонент се проверява щателно през целия процес.

Основата на гумата е каркасът. Той трябва да бъде толкова твърд, но и гъвкав, колкото изискват условията на работа на бъдещото колело, благодарение на различните слоеве от различни видове каучук, метална мрежа и два телени пръстена в канала, който ще бъде прикрепен към джантата. Само за няколко секунди се обработват дванадесет милиона точки от данни, докато се произвежда каркасът, към който ще бъде прикрепен протекторът. След това гумата се поставя в пекарска форма, където при високи температури и за около десет минути серните и каучуковите мостове се свързват, за да се създаде процесът на вулканизация. Налягането също така формира шарката на протектора и крайния му вид, процес, който също определя неговата здравина и еластичност.

Гумите от всяка серия, модел, предназначение и качество се избират на случаен принцип и се подлагат на строги тестове за граница на напрежение, ултразвукови и визуални тестове, за да се провери оптималното им състояние, преди да пристигнат на местоназначението си.

52-те години от откриването на фабриката Michelin във Валядолид ѝ позволиха да е водеща сред своите конкуренти, както в Испания, така и в останалата част на Европа. Голямо постижение е едновременно да се подобри издръжливостта, съпротивлението при търкаляне, шума, комфорта и безопасността, като същевременно се постигне все по-екологична чистота. Това изисква богат опит и значителни текущи инвестиции, както обясни директорът на фабриката на Michelin, Бруно Ариас.

 

Източник: La Razón

,

Подобни публикации