Електрическата версия на Porsche Cayenne наближава. Автомобилът все още не е дебютирал официално, но наскоро беше проведен тест на почти финални, маскирани прототипи край Барселона, Испания. Въпреки че от Porsche все още пазят в тайна някои детайли, компанията обещава мощност от близо 1000 к.с. за върховата Turbo версия, докато базовият модел ще разполага с около половината от тази мощ. Междинният вариант S ще предлага над 600 к.с.

Изненадващ звук, имитиращ V8 двигател

За разлика от Taycan, който издава футуристично жужене, променящо се според натоварването на моторите (и което може да бъде изключено), опционалната озвучителна система на Cayenne EV имитира звука на V8 двигател.

Най-бързата версия ще изпревари бензиновия Turbo GT

Въпреки че собственото тегло на Cayenne EV ще бъде малко под 2720 кг, което е с близо 450 кг повече от бензиновия модел, той ще бъде значително по-бърз. От Porsche твърдят, че Turbo версията ще ускорява от 0 до 100 км/ч за доста под три секунди, а до 200 км/ч – за по-малко от десет. Това би го направило по-бърз от Turbo GT. Също толкова важно е, че електрическият Cayenne се усеща като истинско Porsche – с остро управление, солидна динамика и отлично усещане на спирачния педал. След лекото разочарование от усещането зад волана на Macan Electric в сравнение с бензиновия му аналог, Cayenne Electric изглежда много по-убедителен.

Бензиновият Cayenne остава в продажба

Подобно на стратегията при Macan, Porsche ще продължи да продава както бензиновите, така и електрическите версии на Cayenne. Интересното е, че и двата варианта ще се сглобяват на една и съща поточна линия в завода на VW Group в Братислава, Словакия, където се произвеждат още Audi Q7 и Q8.

Малко по-големи размери

Електрическият Cayenne е базиран на модифицирана версия на платформата PPE на VW Group, която се използва и от Macan Electric и Audi Q6/SQ6 e-tron. Междуосието на Cayenne EV е 302 см (спрямо 289,6 см при бензиновия модел), а общата дължина е 498,6 см (спрямо 493 см). Електрическата версия предлага малко повече обем в задния багажник, както и преден багажник с обем около 85 литра. Джантите се предлагат в размери 20, 21 и 22 инча. Тестваните прототипи бяха оборудвани с 21- или 22-инчови джанти с летни гуми Pirelli P Zero PZ5 или Goodyear Eagle F1. Версиите за офроуд използваха гуми Hankook Ventus iON S X с размер 20 инча.

Офроуд пакет и възможност за теглене до 3500 кг

Възможностите извън пътя винаги са били част от характера на Cayenne и те са запазени и при електрическия вариант. Наличен е офроуд пакет, който премахва долната част на предния спойлер, за да подобри ъгъла на заход. По време на тестовете на специално трасе в Испания, използвано за разработката на всяко поколение на модела, прототипите преодоляха сериозни препятствия. Системите на автомобила се справят с наклони до 25 градуса и терени, при които колелата губят сцепление. Липсват заключващи се диференциали, но системата разчита на спирачни интервенции, за да осигури сцепление, като работи гладко и предлага проходимост, която повечето собственици едва ли ще използват.

, ,

Подобни публикации