Скоростта от над 472 километра в час беше постигната от Yangwang U9, луксозната марка на групата BYD.

Суперколата Yanwang U9, спортният модел на луксозната марка на BYD Group, в състезателна версия, постигна нов световен рекорд за скорост, за автомобил с изцяло електрически двигател. Достигайки максимална скорост от 472,41 км/ч (290,2 мили/ч) на тестовата писта на ATP Automotive Testing Papenburg в Германия, автомобилът стана рекордьор сред електричките. Този модел е оборудван с четири електрически двигателя и задвижваща система от U9 Track Edition, постигайки комбинирана максимална мощност над 2200 kW (3000 к.с.).

Yangwang U9 е изграден върху първата в света масово произвеждана платформа за превозни средства, с ултрависоко напрежение 1200 V, заедно с усъвършенствана система за управление на температурата, оптимизирана за екстремни условия. Тази комбинация от иновативни технологии издига производителността на това превозно средство до безпрецедентни нива. Чупенето на световни рекорди изисква постоянна мощност и изключителна стабилност при високи скорости. Благодарение на своята платформа, Yangwang U9 Track Edition разполага с първата в света задвижваща система с четири високопроизводителни двигателя, способни да се въртят с 30 000 об/мин. Тя осигурява максимална мощност от 555 kW (755 к.с.) на двигател, с комбинирана обща мощност над 2200 kW (3000 к.с.). Това дава на автомобила удивително съотношение мощност-тегло от 0,82 kg/k.s., което го поставя сред най-добрите суперавтомобили в световната автомобилна индустрия.

За да осигури максимална стабилност, независимата система за векторизиране на въртящия момент регулира въртящия момент към всяко колело в реално време повече от 100 пъти в секунда. Дори при високи скорости, тя поддържа абсолютен контрол върху каросерията, като гарантира, че няма приплъзване на колелата или загуба на сцепление.

Интелигентната система за контрол на каросерията DiSus-X извършва бързи, независими вертикални настройки на окачването за всяко колело на автомобила по време на рязко ускорение и завиване, или върху неравни повърхности. Това не само потиска накланянето и клатенето на каросерията, подобрявайки комфорта и прецизността, но и активно оптимизира контактната повърхност между гумите и пътя, увеличавайки максимално сцеплението.

За да подобрят производителността и издръжливостта на гумите при екстремни условия на шофиране, марката си сътрудничи с Giti Tire, за да разработят специфична за пистата полу-гладка гума. Тази високопроизводителна гума се отличава с оптимизирани смеси и специфичен дизайн на протектора, а иновативната обработка на назъбването в контактната зона между джантата и гумата, комбинирана с високовискозен лубрикант, минимизира относителното приплъзване между гумата и джантата по време на интензивно ускорение или спиране. Това намалява загубата на въртящ момент и износването на гумите, като същевременно подобрява прецизността и стабилността при динамично шофиране. Рекордът е постигнат от немския професионален състезател Марк Басенг, който преди това е държал световния рекорд за скорост на електрическо превозно средство, поставен през 2024 г.

, , ,

Подобни публикации