Volkswagen Group и компанията за батерии PowerCo представиха серийната версия на своята нова унифицирана клетка. Тя ще дебютира в бъдещото семейство градски електрически автомобили на Volkswagen, ŠKODA и CUPRA.
Производство в Европа и Северна Америка
Първите клетки ще бъдат произведени до края на годината в гигафабриката в Залцгитер, последвана от тези във Валенсия (Испания) и Сейнт Томас (Канада). Ключови компоненти като катодния материал също ще идват от европейско производство. Това превръща унифицираната клетка във важен етап за европейската автомобилна индустрия, която досега имаше слабо присъствие в батерийните технологии.
Технологичен скок напред
В технологично отношение унифицираната клетка на PowerCo представлява голям скок напред. С енергийна плътност от около 660 Wh/l, тя се нарежда сред най-мощните батерийни клетки в масовия сегмент, което е увеличение с около 10% в сравнение с предишните поколения. Батерийната система също е изцяло новоразработена и вече използва технология „клетка-към-пакет“ (cell-to-pack).
Батерийната система и призматичната унифицирана клетка са перфектно синхронизирани и позволяват на бъдещите градски електромобили да постигнат пробег до 450 километра и време за зареждане под 25 минути (прогнозни стойности). За ключови компоненти се използват процеси на гигалеене, което допълнително намалява теглото. В същото време разходите са значително намалени в сравнение с предишните батерии. По този начин Volkswagen поставя нови стандарти по отношение на пробег, скорост на зареждане и ефективност в сегмента на малките автомобили и прави електрическия транспорт по-достъпен.
Глобална платформа за батерии
Унифицираната клетка служи като глобална технологична платформа в рамките на Volkswagen Group и ще се използва в до 80% от електрическите автомобили на различните марки и региони. Тя може да бъде оборудвана с различни клетъчни химии – от LFP и натриево-йонна до NMC и твърдотелна, като по този начин предлага максимална гъвкавост въпреки стандартизацията. Клетката се разработва и произвежда както от PowerCo, така и от външни доставчици.
Франк Бломе, главен изпълнителен директор на PowerCo, заяви, че батерийната клетка е ключова технология на 21-ви век и играе решаваща роля за бъдещето на европейската автомобилна индустрия. Той добави, че с този ход компанията прави голяма крачка към целта си да утвърди батерийните технологии в Европа. Според него първата серийна батерийна клетка на компанията е напълно сравнима с утвърдените конкуренти и вече се работи по нови продукти с LFP или натриево-йонна химия. Бломе заключи, че PowerCo бързо се развива в глобален производител на клетки и се превръща в движеща сила за батерийните технологии в Европа.
PowerCo battery technology, unified battery cell, Volkswagen electric vehicles