Моделът не разчита на голяма батерия, а на своята ефективност и ниско тегло.
Това, което отличава N-One e, е поддръжката на двупосочно зареждане с функции V2L (vehicle-to-load) и V2H (vehicle-to-home), които могат да осигурят до 1.5 кВ мощност за захранване на външни устройства. Автомобилът може да служи и като резервен източник на енергия за домакинството. Функцията V2H дори може да помогне за намаляване на сметките за ток, като батерията се зарежда през нощта на по-ниски тарифи, а през деня захранва дома, без да се използва мрежата.
От Honda заявяват, че превръщането на N-One в електромобил не е компрометирало вътрешното пространство. Компанията отбелязва, че батерията е с тънък профил и не навлиза значително в пространството за краката на пътниците. Моделът би трябвало да предлага и по-добра позиция на шофиране в сравнение със стандартния N-One, тъй като воланът е преместен с 37 милиметра по-близо до водача.
Версията „kei car“ на N-One e е предназначена изключително за японския пазар, където 40% от всички нови автомобили спадат към тази категория. Освен с популярния модел Sakura, той ще се изправи и срещу нов и потенциално сериозен конкурент в лицето на изцяло електрически „kei car“ от BYD. Това е първият подобен автомобил, произведен от неяпонска компания, и показва намерението на BYD да доминира в сегмента на електрическите автомобили дори в Япония, където те все още не са набрали очакваната популярност.
Ще има и различна версия на N-One с изпъкнали калници в стила на рали автомобил и по-широка следа, която ще се продава в Европа и на други пазари. Тя беше загатнота от концепта Honda Super EV, който направи демонстрация по време на тазгодишния Фестивал на скоростта в Гудууд.
Изборът на Гудууд за дебюта на прототипа не е случаен, тъй като от Honda твърдят, че серийният електромобил ще осигури вълнуващо и динамично усещане зад волана, така че можем да очакваме модел със спортен характер.
Това ще бъде вторият опит на Honda да завладее сегмента на субкомпактните електромобили в Европа, след като характерният и забавен Honda e не успя да остави следа, най-вече заради твърде високата си цена.
Новият модел трябва да заложи на достъпната цена, ако иска да има шанс за успех в Европа. Там конкуренцията включва модели като BYD Seagull (известен още като Dolphin Surf), който предлага много в сегмента на градските електрически автомобили срещу разумна сума.
Honda electric vehicles, kei car electric models, vehicle-to-home technology