Според Хисаши Такеучи, управляващ директор и главен изпълнителен директор на Maruti Suzuki India, страната има уникална възможност да се утвърди като надежден и устойчив световен производствен център на фона на продължаващите геополитически сътресения. По време на годишната сесия на Асоциацията на производителите на автомобилни компоненти (ACMA) Такеучи подчерта, че събития като пандемията, войната между Русия и Украйна, търговското напрежение и дори блокадата на Суецкия канал са разкрили крехкостта на глобалните вериги за доставки.
„Това, което често приемахме за даденост, се оказа критично важно. И все пак, в тази турбулентност се крие изключителна възможност за Индия“, заяви той.
Такеучи призна за наличието на краткосрочни предизвикателства, включително високите американски мита върху износа на индийски автомобилни компоненти. Близо 30% от доставките на компоненти от Индия са насочени към САЩ, като половината от тях са обложени с мита от 25%, а останалите – с 50%. Въпреки това той изрази оптимизъм, че диалогът между правителствата ще облекчи натиска. „Възможност в кризата – това е нашият момент“, каза той, цитирайки премиера Нарендра Моди.
Разглеждайки въпроса в исторически контекст, той посочи как различни региони последователно са се издигали като световни икономически лидери – от индустриалния бум на Америка в началото на XX век, през следвоенното възстановяване на Европа, възхода на Япония и „азиатските тигри“, до тридесетилетното управление на Китай като „фабриката на света“.
„Следващите няколко десетилетия принадлежат на Индия“, заяви той, като изтъкна голямото население в трудоспособна възраст, икономиката от 4 трилиона долара, правителствената подкрепа чрез програми като PLI и „Произведено в Индия“, както и присъщия на страната дух на устойчивост и иновации.
Автомобилният сектор, по думите му, е централен за тази трансформация. Индия вече е третият по големина автомобилен пазар в света, като се очаква износът на компоненти да надхвърли 23 милиарда долара през финансовата 2025 г. и да се удвои до 2030 г. Той посочи решението на Suzuki Motor Corporation да превърне Индия в център за производството на първия си глобален електрически автомобил, eVitara, който ще се изнася в над 100 държави. Усилията за локализация също се задълбочават, като вече е в ход местно производство на електроди за хибридни батерии.
Правейки паралели с възраждането на Япония след войната, Такеучи наблегна на важността на стратегическите цели, непрекъснатите инвестиции в изследвания и разработки, философията „кайзен“ (постоянно усъвършенстване) и ефективното използване на ресурсите. Той призова индийските доставчици да се изкачат по веригата на стойността – от обикновени производители до глобални лидери в създаването на модули – и да се отнасят към служителите си като към партньори в растежа.
„Ако съчетаем стратегическите цели с уникалните предимства на Индия – търсене, талант и политическа подкрепа – възможностите са безгранични“, каза Такеучи. „Индия не само ще бъде самодостатъчна, но и доверен партньор в глобалната верига за доставки в автомобилната индустрия.“
automotive supply chain resilience, India global manufacturing hub, Maruti Suzuki automotive industry