Ситуацията в Audi се усложнява, докато компанията се опитва да адаптира стратегията си към забавянето в прехода към електрически автомобили. По-рано тази седмица вътрешни източници заявиха, че електрическата версия на Audi RS6 вече не е на дневен ред. Накратко, проектът за RS6 e-tron, включително и комби версията Avant, е бил прекратен. Или поне така се твърдеше.

Въпреки това, само дни след новината за спирането на модела, се появиха нови снимки на маскиран прототип по време на тестова сесия на пистата „Нюрбургринг“. Какви всъщност са плановете на Audi?

Ако RS6 e-tron е спрян, какво е това?

Прототипът на Audi RS6 e-tron Avant е заснет по време на бързи обиколки на „Нюрбургринг“ и за пореден път изглежда внушително. Силуетът на комбито Avant е добре познат за Audi и изглежда, че компанията не се отклонява твърде много от настоящия дизайн. Изключение прави предната част, където Audi очевидно преминава към разделени фарове. Това е модерно решение, което BMW вече използва при своята Серия 7, но би било първо по рода си за Audi.

Отговорите на повечето въпроси се крият при стандартния A6 e-tron. Audi дава на бензиновите и електрическите си автомобили едно и също име, но им придава различен облик. Не става въпрос само за запълнената решетка, характерна за електромобилите, а за разделените на две нива фарове, които се превръщат в отличителен белег на електрическите модели.

Този дизайнерски елемент се откроява ярко заради камуфлажното фолио. При стандартния A6 e-tron, който изглежда има същото оформление, той е почти незабележим, тъй като черните декоративни елементи в бронята прикриват новото дизайнерско решение.

Освен това е сигурно, че автомобилът на снимките е електрическият RS6 e-tron, защото липсват ауспухови тръби. Като се добавят характерната предница, широките гуми и агресивната стойка, резултатът е високопроизводително електрическо суперкомби на Audi. Така че или слуховете за прекратяването на проекта са силно преувеличени, или Audi все още не е приключила с плановете си за електрическо задвижване.

Според информацията от тази седмица, Audi се отказва от RS6 e-tron поради недостатъчно търсене. Компанията вече предлага електрически модел с мощност 900 к.с. в лицето на RS e-tron GT, който не се радва на особено голям пазарен успех. Това звучи логично, но може и да обяснява появата на този прототип.

Възможно ли е седанът да бъде пожертван за сметка на комбито?

Ако се допусне известна спекулация, може да се предположи, че проектът RS6 e-tron не е напълно прекратен, а само версията седан. Електрическият седан A6 и моделът e-tron GT се припокриват значително като пазарни сегменти. За разлика от тях, A6 Avant няма пряк аналог в гамата на Audi и е модел, който се радва на голяма популярност.

Пускането на пазара на различни версии на един електромобил е много по-лесно в сравнение с традиционните бензинови автомобили. Процесът по сертифициране е значително улеснен, тъй като няма емисии, за които да се мисли. Така че е напълно възможно гамата на седана да завършва с S6 e-tron с мощност 543 к.с., докато комбито Avant да получи върховата версия RS6.

Може би това е просто желание на феновете на комби автомобили, но със сигурност изглежда осъществимо. Знае се също, че Audi планира и бързо комби за почитателите на бензинови двигатели. Почти сигурно е, че този модел ще бъде оборудван с мощен V8 двигател и plug-in хибридна система, които ще осигуряват над 700 к.с. Това е перфектният семеен автомобил, който ще се конкурира с BMW M5 Touring.

Засега остава да се търси повече информация, която може да разреши мистерията около електрическия RS6 Avant. Самият факт, че прототипите се тестват, не означава, че ще има сериен модел. Но е малко вероятно Audi да продължава да измъчва тестови автомобили без основателна причина.

, ,

Подобни публикации