Този радикално нов пикап е напът да се превърне в един от най-достъпните автомобили на американския пазар.

В Съединените щати достъпните автомобили са почти толкова застрашени, колкото и червеният вълк или калифорнийският кондор. За моделна 2025 година едва двадесетина от стотиците нови модели леки коли, пикапи, ванове и SUV автомобили имат цена под 27 000 долара. Сред тях няма нито един пикап или електрически автомобил. Стартиращата компания Slate има за цел да запълни тези празнини със своя модел Truck – пикап с батерии, чиято стартова цена се очаква да бъде около 25 000 долара.

Като се има предвид, че процентът на неуспех при стартиращите компании за електрически автомобили е изключително висок, шансовете не изглеждат в полза на Slate. Все пак не бива да отписваме младата марка твърде рано. За разлика от други производители, които са фалирали, Slate разполага с нещо повече от просто идея за пускане на автомобил на пазара.

Базирана в Трой, Мичиган, Slate стартира през 2022 г. като проект в рамките на конгломерата Re:Build Manufacturing, съоснован от Джеф Уилки, бивш главен изпълнителен директор на потребителския бизнес на Amazon в световен мащаб. Компанията е подкрепена със 700 милиона долара, набрани в два кръга на финансиране. Сред инвеститорите са фирмата на основателя на Amazon Джеф Безос – Bezos Expeditions, глобалната инвестиционна компания General Catalyst и мултинационалният холдинг TWG Global.

Slate има и готов производствен план. Компанията е в процес на изграждане на фабрика в бивша печатница в Уорсо, Индиана, като производството трябва да започне през втората половина на 2026 г., а доставките са обещани скоро след това. Ако всичко върви по план, заводът с площ от близо 130 000 квадратни метра в крайна сметка ще има капацитет да произвежда 150 000 пикапа годишно.

Подобно на Lucid, Rivian и Tesla, Slate залага на директни продажби, заобикаляйки традиционната дилърска мрежа. За разлика от тях обаче, марката напълно се отказва от физически шоуруми. Вместо това тя ще си партнира с доказана дилърска верига за доставките и с утвърдена национална група от сервизи за обслужване.

Компактният пикап е също толкова прост, колкото и името си. За да се оптимизира производството, Slate планира всеки екземпляр да напуска поточната линия в почти идентичен вид. Има само едно изключение: батерията, разположена под пода. Доставяна от SK On и произвеждана в САЩ, стандартната батерия предлага 47 кВтч използваем капацитет, което осигурява на пикапа пробег от около 240 км по данни на производителя. Срещу допълнително заплащане ще се предлага и по-голяма батерия с нетен капацитет от около 75 кВтч, която ще позволява пробег от 385 км с едно зареждане. Независимо от батерията, всеки Truck ще бъде оборудван с порт NACS. От Slate твърдят, че и двете батерии предлагат пикова скорост на зареждане от 120 киловата. Това не е рекордна стойност, но за батерии с такъв размер не е и необходима.

Един-единствен електромотор, монтиран отзад, произвежда 204 к.с. и 264 Нм въртящ момент. Според Slate това е достатъчно, за да ускори пикапа с тегло около 1680 кг до 100 км/ч за 8,0 секунди. Версията с по-голямата батерия, която е с около 135 кг по-тежка, вероятно ще се нуждае от няколко десети от секундата повече. Със стандартната батерия полезният товар и капацитетът на теглене са съответно 650 кг и 450 кг. При по-голямата батерия полезният товар намалява до 510 кг, докато капацитетът на теглене остава същият. За сравнение, хибридният Ford Maverick с предно предаване предлага полезен товар до 680 кг и тегли до 907 кг.

Същата философия на простота се отнася и за оборудването. Макар да разполага с централно заключване, система за безключов достъп, климатик, круиз контрол и 4,3-инчово дигитално приборно табло, което показва и картината от камерата за заден ход, пикапът е лишен от излишни екстри. Slate не включва нито аудио, нито инфоразвлекателна система. Вместо това стандартно се предлага универсална докинг станция за зареждане, тъй като се очаква личното устройство на собственика с вграден високоговорител да изпълнява тези роли.

Като се има предвид моделът на директни продажби, производителят може да разчита на марж на печалба от 50 до 70 процента от многобройните си аксесоари.

Аксесоари и трансформации

Slate ще предложи комплект за превръщане на пикапа в SUV с два варианта на твърд покрив – един с квадратна задна част и друг със скосено стъкло в стил „фастбек“. Превръщането на автомобила в петместен изисква премахване на панела зад В-колоната и преместване на задното стъкло върху сваляемия твърд покрив. Компанията провежда и краш тестове на тази конфигурация, която включва задна предпазна клетка и странични въздушни възглавници тип „завеса“. Монтажът на задната седалка с три места изисква задължителното инсталиране на предпазната клетка, за да се избегнат опасни конфигурации.

, ,

Подобни публикации