Електрически прототип на Mercedes измина разстоянието от Щутгарт, Германия, до Малмьо, Швеция, без необходимост от презареждане. В края на пътуването автомобилът е разполагал с оставащ пробег от близо 137 км.

Автомобилът е бил оборудван с твърдотелна батерия (solid-state), която се отличава с по-висока енергийна плътност. Това води до увеличен пробег и по-кратко време за зареждане. Освен това премахването на запалимия течен електролит повишава безопасността, а самата батерия има по-дълъг живот в сравнение с традиционните литиево-йонни аналози.

За сравнение, стандартният модел EQS се предлага с литиево-йонни батерии с капацитет 96 кВч или 118 кВч. Те осигуряват официално заявен пробег от съответно 658 км и 774 км.

Маркус Шефер, главен технологичен директор на Mercedes-Benz Group, заяви, че твърдотелната батерия представлява истинска революция за света на електрическите автомобили. Той добави, че с успешното пътуване на дълго разстояние компанията показва, че технологията работи не само в лабораторията, но и на пътя.

Целта на Mercedes е да въведе подобни иновации в серийно производство до края на десетилетието. По този начин компанията се стреми да предложи на своите клиенти ново ниво на пробег и комфорт, правейки прехода към електрически автомобили по-осъществим за потенциалните купувачи.

, ,

Подобни публикации