Японският автомобилен производител Toyota променя стратегията си, за да остане конкурентоспособен на силно динамичния китайски пазар. Компанията ще използва технологии от местните гиганти Huawei и Xiaomi за своя нов флагмански електрически седан bZ7. Моделът е първият автомобил, разработен основно от GAC Toyota в Китай, като се използват проучвания и данни от местния пазар, вместо да се следват директиви от централата в Япония.
Технологично партньорство за местния пазар
Toyota, която оперира в Китай чрез съвместното си предприятие с Guangzhou Automobile Group Co (GAC Toyota), предприема интересен ход. Въпреки че Huawei и Xiaomi са конкуренти в редица сектори, GAC Toyota е избрала да комбинира силните им страни, за да привлече купувачи. Новият bZ7, част от гамата електрически автомобили с нулеви емисии „beyond zero“, ще използва електродвигател, разработен от Huawei, с мощност 281 к.с. и максимална скорост от 180 км/ч.
Автомобилът ще бъде оборудван и с дигиталния кокпит HarmonySpace и инфоразвлекателната система HarmonyOS на Huawei, задвижвани от процесори Kirin. Това ще осигури модерно технологично изживяване, съобразено с предпочитанията на китайските потребители. В същото време моделът ще бъде интегриран в софтуерната екосистема на Xiaomi, наречена „Human X Car X Home“. Тази система позволява функции като управление на умен дом и свързаност с различни лични устройства. Включен е и гласов асистент с изкуствен интелект, а настройките на автомобила могат да се персонализират автоматично за всеки водач.
Какво представлява Toyota bZ7?
Toyota bZ7 е луксозен седан с дължина 5,1 метра и междуосие от 3,02 метра, което обещава водещо в класа пространство за краката на задните седалки. От публикуваните до момента снимки се вижда, че интериорът е минималистичен, с голям централен екран на инфоразвлекателната система, безжично зарядно за телефон и акценти от LED осветление. Пълните технически спецификации се очаква да бъдат обявени по-близо до официалното представяне на автомобила по-късно тази година.
За технологиите за автономно управление ще допринесе трета китайска фирма – Momenta. Тя ще предостави системи за картографиране на околната среда в реално време за откриване на опасности и управление с жестове без докосване.
Радикална промяна в стратегията
Партньорствата бяха обявени през юни тази година, когато Toyota се ангажира да позволи на китайското си съвместно предприятие да взема самостоятелни решения относно разработването, инженеринга и производството на продукти. Моделът bZ7 е първият, проектиран и произведен съгласно тази нова структура, което представлява сериозно отклонение от предишната стратегия на компанията.
Huawei вече има присъствие в автомобилния сектор чрез партньорства с производители като Aito, Luxeed и Maextro. За Xiaomi обаче това ще бъде първото сътрудничество, което пренася нейните функции в автомобили, различни от собствените ѝ модели SU7 и YU7. Целта на GAC Toyota е до 2030 г. 80% от продажбите ѝ да идват от автомобили с нова енергия (NEV), тъй като досега компанията изпитваше трудности да привлече по-младото поколение купувачи.
GAC Toyota partnership, Huawei automotive technology, Toyota electric sedan