Първите ни впечатления от електрическия седан в родния му град Сеул подчертават комфортното возене, удобните технологии и просторния интериор.
Сеул, столицата на Южна Корея, е огромен, разпрострял се метрополис, изпълнен с трафик. Пътната мрежа напомня на големи американски градове като Чикаго, Лос Анджелис и Ню Йорк, но с осезаемо по-учтиви шофьори. Именно тук получихме възможност да тестваме най-новия електрически автомобил на Kia – седанът EV4.
Претоварените градове са едновременно добро и лошо място за оценка на нов автомобил. От една страна, Сеул предлага идеална среда за тестване в градски условия с постоянно спиране и тръгване, разнообразие от пътни настилки и шумни райони, които помагат да се определи колко добра е шумоизолацията. От друга страна, е трудно да се добие реална представа за управляемостта на автомобила, когато пътищата са предимно прави, а на всеки 30-ина метра има предупреждения за камери за скорост.
За пазара в САЩ EV4 ще се предлага стандартно с NACS порт за зареждане, което означава, че ще може да използва мрежата Supercharger на Tesla без нужда от адаптер.
До голяма степен привлекателността на EV4 ще зависи от цената му, която все още не е известна. Kia пази информацията в тайна до датата на пазарния дебют, планиран за края на 2025 г. Ако началните цени се окажат в диапазона около 35 000 долара, моделът има потенциал да се превърне в изключително атрактивен компактен електромобил. Въпреки това, митническите регулации в САЩ могат да застрашат достъпната цена на произвеждания в Корея EV4.
Външният вид на EV4 също може да бъде сериозен коз в продажбите. Дизайнът е, меко казано, смел и макар погледът отзад под ъгъл да разкрива някои нестандартни пропорции, отблизо автомобилът изглежда впечатляващо. Ще се произвежда и вариант хечбек, но за съжаление тази версия няма да се предлага в Северна Америка.
Това, което обаче ще достигне до пазара, е по-спортна GT версия. Все още не е ясно дали тя ще има динамичните характеристики да се конкурира с предстоящия Hyundai Ioniq 6 N и вече съществуващи мощни електромобили като Tesla Model 3 Performance. Дотогава стандартният EV4 би трябвало да задоволи градските шофьори, които просто искат комфортен малък електромобил с добър пробег и достъпна цена.
electric vehicle urban driving, Kia EV technology features, Kia EV4 electric sedan