Bugatti Tourbillon е новият модел на компанията, наследник на Bugatti Chiron. Той разполага с 1800 кс, при 1500 за Chiron и е по-скъп – струва 4 милиона долара, при 3.3 за предшественика си.
Очаквахме изцяло ел. автомобил, имайки предвид тренда при производителите дори на ултраскъпите суперколи, обаче Tourbillon е хибрид. По думите на изпълнителния директор на компанията, която през 20 21 г. се сля с производителя на ел. автомобили Римак, не е имало намерение за производството на изцяло електрически модел Bugatti. Така, за да отговори на тренда на индустрията, Bugatti създава впечатляващия зареждащ се хибрид, който съчетава духа на предшествениците си със съвременната технология.
Както моделите Chiron и Veyron, новият автомобил е с 16-цилиндров двигател, който се подпомага от три мощни електромотора – един отзад и два отпред, като те са с капацитет 800 кс. Така, общата мощност на автомобила достига до 1800 кс. Ел. компонентите компенсират липсата на турбо, което е умишлено.
От интериорна гледна точка Tourbillon е по-скоро с класически вид. Колата е наречена на елемент от механичните часовници, който допринася за подобряване на точността им, а дисплеите в купето са с дизайн, който напомня на механичен часовник.
Колата може да се зарежда на станция и с пълен зарад може да измине до 70 км без ДВГ, но има опция да не се изключва основния двигател, независимо от заряда. За разлика от предишни модели на Bugatti, при Tourbillon има доста голям дисплей, който обаче може да остане скрит и да се ползва само при нужда. От компанията смятат, че е важно как ще изглежда един автомобил след време, а дисплеите няма да изглеждат добре, така че те се стремят да се придържат към по-класически „механичен“ стил
Очаква се да се произвеждат около 250 броя с начална цена около 4 милиона.
Източник: AP News