Понякога инстинктите така са се загнездили в съзнанието на шофьорите, че те разчитат повече на тях, отколкото на реалната ситуация на пътя. Да, хубаво е да ги имат, но има случаи, когато тяхното прилагане за конкретни ситуации е погрешно.
С пълна сила това правило е валидно за натискането на спирачките. Понякога това рязко натискане може да нанесе повече вреди, отколкото да помогне.
Ако автомобилът няма АБС, спирането в скоростен завой е доста опасно. Колата може да поднесе и не се знае накъде и как ще се обърне, докато опитвате да я овладеете. Да се намалява по хлъзгави участъци също не е препоръчително. Желателно е намаляването да започне преди завоя, а не вече, когато сте вътре в него.
При продължителни спускания също не е препоръчително. Това ще доведе до износване на спирачните елементи, не е изключено и спирачната система да откаже. При спускането е препоръчително да се превключи на по-ниска скорост, отколкото през цялото време кракът ви да е върху педала на спирачката. При автоматиците, тъй като не може да се избере по-ниска скорост, не трябва да се натиска спирачния педал постоянно, а с прекъсвания, за да могат спирачките да се охлаждат.
Не натискайте никога педала на спирачката, когато се извършва смяна на накладките и старите елементи са вече свалени. В този случай цилиндрите на спирачния апарат могат изцяло да паднат, да изтече спирачната течност, а това да доведе до още по-голям ремонт.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации