Как спорът между Феручо Ламборгини и Енцо Ферари доведе до създаването на луксозната марка?
Lamborghini е любима марка автомобили на богатите и известните и един от символите на лукса в световен мащаб.
Но знаете ли какво е началото на нейната история?
Феручо Ламборгини решава да отмъсти на собственика на Ferrarri Енцо Ферари като създаде достоен конкурент на неговия бранд.
Ето и малко интересни факти за конфликта между двамата и раждането на Lamborghini.
Феручо става уважаван сред висшите кръгове, въпреки че е роден на село и се занимава с винопроизводство. През 50-те години на миналия век той натрупва голям капитал от селскостопанските машини, които произвежда.
Богатството му позволява да притежава скъпи коли, а той е и истински фен на спортните автомобили. Може да се похвали с цели колекции – Alfa Romeo 1900 Super Sprint, Lancia Aurelia B20, Mercedes-Benz 300 SL, два екземпляра Maserati 3500GT и Jaguar E-Type Coupe.
През 1958 година си купува няколко Ferrari-та. На едно от тях съединителя се разваля и той отива в сервиза на Ferrari. Там обаче не обръщат внимание на проблема му. Феручо Ламборгини оправя сам амбриажа, но вече има зъб на Енцо Ферари.
За да го подразни уговаря някои от тест пилотите на Ferrari да участват в състезание в близост до неговата фабрика и да напуснат базата в Маранело. Това изкарва извън кожата Ферари както се и очаква.
Коменданторе, както наричат Ферари изсъсква по адрес на Кавалиере (прякорът на Ламборгини): „Бягай на село при тракторите и остави на професионалистите да се занимават със спортни коли“.
Тук идва ред на Феручо да побеснее. Той се амбицира и решава, че ще докаже, че е много повече от прост селянин. Така, пет години по-късно, на бял свят се появява първия модел Lamborghini.
Спорът коя от двете марки е по-добра продължава и до ден днешен, а съревнованието не спира. Ferrari Testarossa или Lamborghini Countach е по-добрият автомобил? Въпросът определено няма отговор.
И, да – всичко започва от един развален съединител. Без него светът на италианските суперколи би бил друг.