Електрическото купе обаче ще разполага със симулация на скоростна кутия и други спортни подобрения
Audi скоро ще представи нов спортен автомобил. Той няма да бъде наследник на TT или R8, а нещо напълно различно, базирано на новия Concept C. Въпреки че ще бъде електрически, новият модел ще разполага със софтуер, който да създава усещане за управление на автомобил с двигател с вътрешно горене, включително симулирана смяна на предавки и изкуствен звук на двигателя.
Изпълнителният директор на Audi, Гернот Дьолнер, заяви пред Top Gear, че компанията е установила, че „виртуалната скоростна кутия и звукът наистина допринасят за усещането при шофиране на електрически автомобил“. Дьолнер отбеляза, че на състезателна писта е „по-бърз с кола, която има виртуална скоростна кутия“.
Извличането на максимална динамика от един автомобил на писта изисква ясна комуникация между водача и машината. При електромобилите липсват много от физическите усещания, които тялото регистрира по време на шофиране, а тези изкуствени звуци и симулирани смени на предавки връщат тези важни индикатори.
„Разработваме го и мисля, че ще го имаме“, каза Дьолнер пред изданието. „Компанията е отворена към намирането на иновативни решения в тази област.“ От Audi може дори да възродят „виртуално“ звука на петцилиндровия двигател. Софтуерът позволява на компанията да добави всякакъв звук към бъдещия си електромобил и мнозина се надяват характерният петцилиндров звук да е един от тях.
Позициониран между TT и R8
Дьолнер допълни, че серийният автомобил, който ще произлезе от концепта, се позиционира „почти точно“ между TT и R8. Той не уточни какво точно означава това, но вероятно новият спортен модел ще запълни празнината между двата спортни автомобила на Audi по отношение на динамика и цена.
Производството на TT RS беше спряно преди няколко години, като моделът разполагаше с 400 к.с. от своя петцилиндров двигател. R8 пък имаше V10 с над 600 к.с. и се очаква новият спортен автомобил да се намира някъде по средата.
Дьолнер добави, че автомобилът няма да носи името TT. Той предположи, че Audi може да му даде напълно ново име или нещо, което започва с „R“. Името Concept C не е особено вдъхновяващо, но шефът на Audi призна, че „понякога е по-лесно да разработиш кола, отколкото да ѝ намериш име“.
Набираща популярност тенденция
Добавянето на изкуствени елементи в електрическите автомобили не е новост. Lexus пусна първия си електромобил с фалшива смяна на предавките. Porsche може да отиде още по-далеч и да добави симулирани предавки и изкуствени звуци на двигателя. Дори Ferrari подаде патент за система за виртуален двигател и смяна на скоростите.
Предстоящото електрическо M3 също има симулиран звук от ауспуха, а Kia добави фалшиви предавки в EV6 GT. Hyundai Ioniq 5 N изглежда е усъвършенствал тази технология до съвършенство.
Не всеки производител обаче е прегърнал идеята за тази изкуственост. Новият Dodge Charger Daytona EV може да има фалшив звук, но му липсва симулирана скоростна кутия.
Това на практика е „скевоморфизъм“ за автомобили. В по-широк смисъл, скевоморфизмът е тенденцията, при която дигитален обект запазва познатия вид, усещане и употреба на своя реален аналог – например как приложението за камера на смартфона все още има звук на затвор. Фалшивите смени на предавки и шумът от двигателя служат на същата цел: да направят електромобилите по-познати за хората, които са управлявали само автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Audi electric sports car, electric vehicle driving experience, virtual gearbox technology