Глобалната короновирусна пандемия и липсата на чипове доведоха до криза в автомобилната индустрия. За второто тримесечие на годината производителите на САЩ отчетоха сериозен спад в продажбите на нови автомобили. Данните от продажбите обаче отчитат и някои интересни и необясними факти.
Един чисто нов Viper са успели да продадат от Dodge, въпреки че моделът беше спрян от производство още през 2017 година. Такава е ситуацията и с BMW i8, чието производство спира през 2019 година. Вероятно е дошло времето и тези остарели модели да спрат да залежават по складовете.
Вследствие на глобалната криза, като цяло автомобилните производители отчитат сериозен спад в продажбите на нови автомобили спрямо същия период на 2021 година. Най-плачевно е положението при Honda. От компанията са отчели 50% спад в продажбите на нови автомобили за второто тримесечие на тази година. При другите автомобилни производители спадът е между 10 и 30% за същия период.
Има компании обаче, които отчитат ръст в продажбите. Това са Subaru с ръст от 0,7% и Chrysler с цели 95%.