15 от най-добрите забравени спортни коли

29 October 2019 11:15
15 от най-добрите забравени спортни коли
15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли15 от най-добрите забравени спортни коли
През годините автомобилната индустрия е произвела много интересни спортни автомобили. В резултат на това има десетки недооценени и пренебрегвани модели, като днес ще разгледаме 15 от тях. Интересното е, че сериозна част от тях са американски или предназначени за този пазар.

Ford Mustang Cobra

Повечето хора са склонни да го отхвърлят, понеже гледат на него като поредния Mustang Fox-body, но Cobra-та е много повече от това. Този страхотен Mustang размива линията между класическите американски мускулести коли и спортните купета.

Lamborghini Urraco

Средноразположеният 2,0-литров V8 агрегат, който разполага с 180 к.с. е способен да достигне до 100 км/ч за 7,2 секунди. В сравнение с по-късните модели и добре познатите Lambo-та, това не е особено бързо, но все пак говорим за автомобил от 70-те. От модела са произведени само 700 броя.

BMW 325is E30

Класическото поколение Е30 на 3-та серия на BMW е считана за една от най-добрите коли за шофиране. 325is разполага с 2,5-литров редови шестак, който произвежда 170 к.с. Може да не звучи като много (особено по днешните стандарти), но автомобилът предлага динамично поведение, перфектно управление, лекота и усещане за истинска спортна кола.

Alfa Romeo GTV6
Истинските фенове на автомобили трябва да са притежавали или карали Alfa Romeo поне веднъж в живота си. Това може и да е малко преувеличено, но определено си струва да притежавате точно този модел. Перфектна динамика, стабилно ускорение и прекрасен звук, благодарение на V6 мотор под капака. В Щатите колата дори е била предлагана с опционално турбо Callaway, което повишава мощността до респективните 233 к.с.

Chevrolet Corvette ZR1

Ако стандартната C4-ка ви се струва недостатъчно мощна, Corvette предлага алтернатива - ZR1. Под капака се крие могъщия LT4, който успява да произведе 375 к.с. и по-късно 400 к.с. Освен масивният V8 агрегат, колата разполага с подобрено окачване, преработена скоростна кутия и чифт ултра-широки гуми отзад. Ускорението от 0-100 км/ч се случва за 4,5 секунди, което прави ZR1 актуален, дори в днешно време.

Volkswagen Golf R32

Не бихме се осмелили да пропуснем един от най-способните хот хечове. Ще си припомним едно забравено в годините бижу. Става въпрос за Golf R32. През 2003 г. Volkswagen взеха шасито и купето на четвъртото поколение на Golf и сложиха вътре най-добрите компоненти с които разполагаха по това време. R32 получи интелигентна система за задвижване на всички колела, луксозен интериор, спомагателни системи и 3,2-литров V6, който е способен да развие 240 к.с. Всички тези елементи, правят Golf R32 една истински способна ежедневна кола.

Lotus Esprit V8

Esprit винаги е била фантастична суперкола, независимо от факта, че разполагаше с по-малки двигатели от конкурентите си. Последният модел (V8) е най-способен, като разполага с ниско тегло, прекрасен двигател (350 к.с.) и истински спортен стайлинг.

Volkswagen Corrado VR6

В днешно време Corrado е забравен и рядък модел, но в началото на 90-те е носил титлата за най-бързия Volkswagen. Замислен като наследник на популярното купе Scirocco, Corrado идва с големи амбиции. По отношение на стайлинга и представянето, от VW са искали по-скоро нещо близко до Porsche 944, отколкото спортно подобие на Golf, затова Corrado получава ревизирана предница и специално окачване. Освен новият агресивен екстериор, налице е и нов избор на двигател – легендарният VR6, който произвежда 190 к.с. и уникално звучене.

Lamborghini Jarama

Jarama e класика, която струва значително по-малко от по-популярните Miura и Countach. Интересното е, че Jarama e по-ексклузивна от тях, защото от нея са произведени само 350 броя. Тя разполага с 4,0-литров V12 и достатъчно интериорно пространство за удобно дълго пътуване. Острият стайлинг не се е харесал особено на заможните купувачи, защото не е отговарял на тогавашните дизайнерски стандарти.

Pontiac GTO

Pontiac GTO от 2004 до 2006 г. бе един от най-недооценените спортни автомобили в историята. Мнозина го наричат „последният класически мускулест автомобил“. Той беше бърз и достъпен, но въпреки това остана извън обсега на радара през цялото време. Причината е главно в това, че този модел не успя да развълнува достатъчно потенциалните купувачи.

Dodge Viper RT/10

Viper е легендарен спортен модел, който веднага след дебюта си през 1992 г. става американска икона. Той разполага с чудовищен V10 агрегат и агресивен дизайн. Задното предаване и 400-те конски сили, дават на колата специфичен див характер, който мнозина обичат.

Porsche 944 Turbo

Turbo версията на 944 разполага с 250 конски сили, леко шаси, добра трансмисия и страхотна аеродинамика. Все неща, които правят една спортна кола вълнуваща и желана. Това забравено бижу от Щутгарт, все още може да бъде закупено на разумна цена. Е, какво чакате?

Alpine 610/GTA

Alpine 610 от 1991 г.  е създаден като наследник на GTA. Купето има тяло от фибростъкло и футуристичен интериор, но по-важното се намира отзад – 3,0-литров задноразположен V6 двигател на Renault, който произвежда 247 к.с. и има възможността да изстреля лекото купе до 100 км/ч за 5.9 сек.

ASC McLaren Mercury Capri

Този автомобил е идеята на ASC за двуврат роудстър и е разработен заедно с Ford, на базата на Mustang и Capri. Накратко, по-различна каросерия с много подобрения в сравнение със стандартния модел. Двигателят е 5,0-литров V8 с мощност от 210 к.с., а списъкът с подобрения включва: различни детайли по екстериора на колата, фарове за мъгла, специални джанти и боди кит.

Chrysler Crossfire SRT6

Crossfire трябваше да е американската версия на SLK, но когато се появи на пазара през 2004 г., ясно си пролича къде точно са спестени средства. SRT6 версията на модела обаче, притежава истинска спортна натура. V6 двигател от AMG (330 к.с.), спортно окачване, подобрени спирачки и други усъвършенствани компоненти. Моделът е доста бърз и се предлага в купе или кабрио вариант.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ