Ние казваме: VW е направил абсолютната машина, изпипана в детайли във всяка една област

 

 

Не веднъж съм признавал, че не обичам SUV автомобилите и цялата тази мания по света към тях ми е странна и нетипична. Цялата увереност от уж по-високата шофьорска позиция всъщност е изкуствена, защото чисто математически виждате по-малко от пътя в дълбочина, огромни са, което ги прави по-трудни за паркиране, горят повече, има ненужно по-големи разходи за поддръжка. Всичко това обаче няма никакво значение, ако карате Touareg. Защото предимствата са много повече. Третото поколение на модела е абсолютната машина, която ме накара да преосмисля много от мнението си за SUV колите.

Има чудесни фарове, матричните LED фарове осветяват пътя като ден и не дразнят очите, салонът е осветен с множество амбиентни сватлини. Вярно, не успях да намеря къде са всички 30 различни цвята и не промених бялото, но и и то изглежда чудесно. А този 15-инчов дисплей, залепен до 12-инчовото арматурно табло пренася в Холивуд. Екранът работи супер бързо, ориентирам се лесно в менютата, но най-голямото предимство е големината. Най-накрая някой да тръгне по стъпките на Tesla. Има Android Auto и Apple CarPlay, както и WiFi, в който може да вържете до 8 устройства.

Автомобилът се усеща лек, въпреки размерите. Платформата MLB Evo е същата, която ползва Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga и Lamborghini Urus, което означава алуминиево окачване и каросерия. Диетата е свалила 106 кг от масата спрямо предходната кола, така че вече цифрата е под 2 тона. Touareg вече е с 44 мм по-широк и със 77 мм по-дълъг. А багажникът е набъбнал със 113 л до 810 литра. Ако свалите задния ред седалки получавате място сходно с бордови камион.

Управлението е магично. VW е поставил регулируеми стабилизиращи щанги с 48-волтова електромеханична система, която работят заедно със завиващите задни колела и въздушното окачване така, че да не усещате масата. Дори не ми трябва да включвам на спортен режим. Два пъти влизам по-твърдо в завой и това се случва автоматично, след това се успокоявам и минава в комфортен режим. 286 к.с. от 3,0-литровия V6 са напълно достатъчни, а икономията дори при настъпване е под 10 л/100 км. При нормално управление сте на нива 7 л/100 км, а резервоарът е… 90 литра (с 15 повече), с едно зареждане получавате пробег от 1100 км. 8-степенната автоматична кутия на ZF работи чудено, а ако имате желание да си го мерите с Range Rover на офроуд, тук има всички оръжия да се изправите срещу властелина. Постоянно 4х4, блокаж на централния диференциал, който и разпределя въртящ момент до 70% отпред и до 80 на сто отзад при нужда. Но няма блокаж на задния диференциал, за сметка на 4 офроуд режима – сняг, пясък, макадам и експерт, които използват предварително заложени карти.

Маневрите в тесните улички на Ковачевица са трудни с това купе, но за щастие има 360-градусова видимост от камерите.

Определено VW се фука с Touareg. Показва на какво е способен. В момент, в който всички очакват производителя да заложи на електрическо задвижване и еко автомобили, идва абсолютен шедьовър в точно обратната посока. I.D. CROZZ5 идва през 2020 г., но Touareg реално предлага всичко това, от което който и да е шофьор където и да е по света, има нужда.

 

Данни

Двигател: 2967 куб. см, V6, турбо, дизел, 286 к.с., 600 Нм

8-степенна автоматична, 4х4

0-100 км/ч за 6,1 сек, 238 км/ч

6,9 л/100 км, 182 гр/км

Маса: 1995 кг

Присъда: Третото поколение Touareg е перфектен във всички категории. Има отметки във всяка една кутийка, просто чудесен.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации