Текст: Атанас Марков

Фотография: Ивелин Солаков

Старт на двигателя, концертът хеви метъл започва, киното е открито, на арматурното табло се появява картина на колата, а дясната ръка опипва скъпоценен камък от пещерата на Аладин. Твърде много информация? Нищо не е твърде много, когато говорим за M850i. Тук властва абсолютизмът и всичко е позволено. 

Двигателят е нов V8 бензин с настройки от M Performance до 530 к.с. В гамата има и дизелов редови шестак, но това, което наистина олицетворява Серия 8 трябва да е с 8 цилиндъра. Звукът е така направен, че да не искате да излизате от режим Sport+, слушайки припърворването при отпускане на газта. Всъщност искате да отпуснете само, за да чуете този звук, иначе бихте убили за повече време с този педал на газта.

Това е автомобил, развит едновременно със състезателното  M8 GTE, както и серийния М8, който готов, но изчаква да пристигне в правилния момент. Тук спортът не е плюс, а нужда, елемент, около който е изградена колата. Нисък център на тежестта, баландирано разпределение на тежестта, ползване на алхимия за олекотяване с алуминий, магнезий и армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP). Задвижването е двойно, разбира се, с акцент върху задното, има М блокаж на задния диференциал и усещате шасито по-здраво от пернишки винкел. Говорейки за това поемаме точно натам. В лоното на метала и коравите мъже, надявайки се, че по стария път ще има по-хлъзгави участъци. Точно в този момент завалява първия голям сняг за сезона, а ние ще докажем, че този тип автомобили не само, че могат да се движат в подобна среда, но и са подходящи за нея. 

Серийното Адаптивно М окачване разполага с магически баланс между твърдо шаси и комфортна возия. В никакъв случай не може да разберете, че тази кола има брат, който участва в Дайтона и Льо Ман. Движи се като Серия 7, а ако включите на някой от спортните режими всичко настръхва като застрашена котка. Но в никакъв случай на губите връзка със задната част. Дори да я настъпите, имате изобилие от механично сцепление. Тази кола не е хулиган, а автомобил за писта. За бързи времена, не унищожаване на гумите. Съжалявам верни фенове, но рекордите на Нюрбургринг не биха паднали с изтъркани гуми. Дори когато искам да правя глупости М850 се намесва и успява да мине през завоя като в състезателна линия. Пътят е доста снежен, но за миг няма драма. Единственият начин да имате проблеми в снега е ако има високо коловози.

Дизайнът отвън е дошъл от Древна Гърция, нереално красив е. Изключително елегантни линии, нисък профил, най-тънките фарове на BMW в историята, които осветяват с лазер, огромни бъбреци, карбонов покрив, заден спойлер и дифузьор от CFRP. Всичко това обаче си има цена и тя е намалената видимост от вътре, шофьорската позиция е ниска сякаш сте на писта. Но в случая повече съм зает да гледам в салона. Арматурното табло и тапицериите на вратите серийно са покрити с кожа Walknappa. Аудиото е Bowers & Wilkins Diamond Surround, а старт-стоп бутона, роторния за iDrive и лостът са кристални. Вътре може да видите красива гравюра на осмица. Твърде ви е пош? В никакъв случай. Бързо свиквам със студенината и твърдостта на този лост така, че вече го търся навсякъде. Дори багажникът е огромен – 420 литра, стига да товарите по-меки куфари, които могат да преминат през отвора, традиционно тесен при купетата. Но не разчитайте много на задния ред седалки освен за багаж. Дори деца влизат трудно и ако не внимавате, може да смачкате краката им с връщането на седалката, която автоматично се разгъва назад до предходното си положение.

4,4-литровият V8 е произведение на изкуството. 750 Нм са на разположение още от 1800 до 4600 об/мин, играете си в педала на газта сякаш сте Алиса, попаднала през заешката дупка в страната на чудесата. Това е чудесен екземпляр на една отиваща си златна епоха на тътен и гръм от ауспуха. Чудесно е, че дори с поглед към електрическата земя на Мордор все още можем да се наслаждаваме на подобни творения, направена от хора, които обичат автомобилите.

 

Данни

BMW M850i xDrive Купе:

4395 см3, V8, бензин, 530 к.с., 750 Нм

8-степенна трансмисия Steptronic, 4х4

0 – 100 км/ч за 3,7 сек, максимална скорост: 250 км/ч

Разход: 10,5 – 10,0 л/100 км, 240 – 228 г/км

Маса 1965 кг

Присъда: Абсолютната форма на купе, правилен двигател и комфортен салон

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации