Стремежът да се измине по-голямо разстояние за по-малко време, е бил неразделна част от работата на всички големи производители, още от самото създаване на автомобила. Представяме ви най-бързите автомобили в историята, които имат право да се движат по обществени пътища. Или поне повечето от тях.

1. 1894 Benz Velo – 19 км/ч
Velo е първият истински сериен автомобил, което го прави и най-бързият, по подразбиране. Изобретен от Карл Бенц, моделът излиза в серия от 67 броя през 1894 г. и още 134 през 1895 г. Всички Velo-та са разполагали с 1,0-литров двигател, които е имал мощност от 3.5 к.с.

2. 1949 Jaguar XK120 – 200 км/ч
XK120 започва живота си като концепция на автомобилното изложение в Лондон през 1948 година. Този малък кабриолет е бил използван от Jaguar, като показно на шестцилиндровия им двигател с два горноразположени разпределителни вала. Максималната му скорост е близо 200 км/ч, а за да достигне от 0-96 км/ч са нужни 10 секунди.

3. 1955 Mercedes-Benz 300SL – 225 км/ч
Зашеметяващият SL е бил базиран на състезателния W194 от 1952. Фокусът тук е лекотата, затова намираме много алуминиеви елементи, включително капак, врати и багажник. Съществувала е и опция за алуминиеви панели навсякъде, като теглото намалява с 80 кг.

4. 1958 Aston Martin DB4 – 226 км/ч
Спомняте ли си Disco Volante? Контурите му бяха замислени от същата компания, която ни даде зашеметяващия DB4, Carrozzeria Touring. Но въпреки факта, че дизайнът и шасито са италиански, DB4 е първият Aston, който е построен в Нюпорт Панел (Англия). През 1960 г. побеждава 300SL, само с 1 км/ч отгоре.

5. 1963 Iso Rivolta Grifo A3/L 327 – 259 км/ч
Компанията създала дизайна на BMW Isetta (и много други), постига голям финансов успех и се залавя с производството на бързи коли. Ражда се Rivolta Grifo A3/L 327, който е оборудван с 5,4-литров V8. По време на тестове, достига максимална скорост от 259 км/ч.

6. 1967 Lamborghini Miura P400 – 275 км/ч
Miura е много повече от хубаво лице. Напречно монтираният 3,9-литров V12 произвежда 350 к.с и достигна до 96 км/ч за 7,0 сек. От модела са произведени само 275 броя.

7. 1968 Ferrari 365 GTB/4 Daytona – 280 км/ч
Прилича на Rover SD1, но доста по-бърз. За разлика от Miura обаче (конкуренцията му по онова време), Ferrari се насочва към традиционната формула: двигател отпред и задно задвижване.  Двигателят: 12 цилиндров 4,4-литров агрегат, който произвежда 352 к.с и достига 280 км/ч.

8. 1984 Ferrari 288 GTO – 302 км/ч
По-прецизно изграден от предшественика си с форма на 250 GTO, 288 GTO е със средноразположен двигател и турбокомпресор, като идеята за появата му на бял свят е била да се състезава, но това така и не се случва.

9. 1986 Porsche 959 – 317 км/ч
Магнезиеви джанти. Сензори за налягане на въздуха. Автоматично регулиране на височината. Истинско технологично бижу. Задноразположен шестцилиндров двигател с турбокомпресор и 440 к.с. Полет от 0-100 км/ч за 3,7 сек. и максимална скорост от 317 км/ч.

10. 1987 Ferrari F40 – 325 км/ч
Италианците няма как да седят и безпомощно да гледат как Porsche им краде рекорда, затова създадоха F40, който е с 38 к.с. по-мощен и 250 кг по-лек от 959. Боята на F40 е толкова малко, че можете да видите карбоновите нишки отдолу, също така липсват и адекватни дръжки на вратите. Но това е суперавтомобил създаден за скорост и … истинска наслада от шофирането.

11. 1991 Bugatti EB110 GT – 336 км/ч
EB110 е леко позабравена легенда, която разполага с карбоново шаси, направено от самолетостроителната компания Aéropsatiale, невероятно окачване и одобрението на Михаел Шумахер, който си купи един EB110GT в ярко жълт цвят. Истината обаче е в двигателя. 3,5-литров V12 с четири турбини и 60 клапана. Задвижване на всички колела посредством шестстепенна скоростна кутия. 0-100 км/ч за 4,2 секунди и максимална скорост от 336 км/ч.

12. 1992 Jaguar XJ220 – 342 км/ч
Тук чувствата са смесени. На клиентите беше обещан V12, но вместо това получиха 3,5-литров туин-турбо V6, наследство от MG Metro 6R4. Въпреки слабите продажби и разочарованието на някои, нека не забравяме, че XJ достига до 96 км/ч само за 3.6 секунди, а максималната му скорост е 342 км/ч.

13. 1993 McLaren F1 – 386 км/ч
Една истинска легенда, нещо невиждано дотогава, лично моята любима кола. Цена от над 1 милион лева (през 1993г.), първата серийна кола в света с изцяло карбоново шаси и златна облицовка под капака (за справяне с топлината). F1 имаше нужда от изцяло преработена скоростна кутия, защото нищо не можеше да се справи с въртящия момент от 6,1-литровия двигател на BMW. 0-100 км/ч за 3,2 секунди. Рекорд, който дълго време седя недокоснат.

14. 2005 Bugatti Veyron – 407 км/ч
Когато Veyron излезе на пазара, той обособи своя собствена ниша. По време на дебюта му, това беше най-бързата, най-мощната и най-скъпата кола в света. 8,0-литров W16 с четири турбини, 1001 к.с. и 1250 Нм въртящ момент. Има ли нужда да казваме нещо повече?

15. 2007 Shelby Supercars Ultimate Aero – 411 км/ч
SSC Ultimate Aero е изграден почти изцяло от въглеродни нишки и разполага с един интересен парти трик: въздушни спирачки, които излизат от задното крило. Ускорение от 0-96 км/ч за 2.78 сек. и максимална скорост от 411 км/ч (потвърдена от Рекордите на Гинес).

16. 2010 Bugatti Veyron Super Sport – 431 км/ч
Произведена с единственото предназначение, да бъде безспорният най-бърз производствен автомобил, правен някога. И успя, но за кратко. Super Sport разполага с 200 к.с. сили повече от стандартният Veyron.

17. 2014 Hennessey Venom GT – 435 км/ч
Детронираният шампион, който разполага с 1244 к.с., идващи от 7,0-литров туин-турбо V8 на GM. Venom може да достигне от 32-193 км/ч за 7 секудни, което го прави дори малко плашещ.

18. 2017 Koenigsegg Agera RS – 447 км/ч
Събота, 4 ноември 2017 г. Koenigsegg Agera RS, пилотиран от тестовия шофьор Никлас Лиля записва рекордната средна скорост от 446.6 км/ч на 17-километрова затворена отсечка от магистрала между Лас Вегас и Парамп и грабва титлата за най-високата засечена скорост от серийна кола.

19. Bugatti Chiron – 490 км/ч
Bugatti първи успяха да преминат границата от 300 мили в час (482 км/ч), с помощта на издължен и подобрен Chiron. Аеродинамиката е подобрена, а двигателят е по-мощен, но все още няма подробности. Michelin са имали нужда от няколко месеца разработка и тестване, за да осигурят на Chiron подходящи гуми, които да могат да издъжат на напрежението. Зад волана на хиперколата седна победителят в Льо Ман и специалист в сферата на високите скорости – Анди Уолъс.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации