Daimler Buses представи Setra H2 Coach с водородно задвижване

Daimler Buses стартира тестове на първия си туристически автобус със задвижване, базирано на водородни горивни клетки. Технологичният прототип, наречен H₂ Coach и разработен под марката Setra, проправя пътя към бъдещето на туристическите пътувания с нулеви локални емисии, допълвайки гамата от изцяло електрически автобуси.

Компанията планира да добави към портфолиото си туристически автобуси с батерии до края на десетилетието, като следващата стъпка ще бъде серийното производство на модели с горивни клетки. Технологията на H₂ Coach до голяма степен се основава на компонентите за задвижване от влекача Mercedes-Benz GenH2 Truck, разработен от компанията майка Daimler Truck. Пробегът на H₂ Coach с пълен резервоар е определен на минимум 800 километра.

В основата на 13,9-метровия автобус S 517 HD е комбинация от два водородни резервоара с общ капацитет 46 килограма и горивна клетка от cellcentric. Чрез съвместното предприятие cellcentric, Daimler Truck, заедно с Volvo Group, се стреми да се превърне във водещ световен производител на горивни клетки и така да допринесе за устойчивия транспорт до 2050 г.

Горивната клетка с обща мощност 300 kW преобразува водорода в електрическа енергия, която задвижва централния мотор. Електрическият двигател е проектиран за постоянна мощност от 320 kW и максимална от 400 kW, с въртящ момент съответно 1 368 Нм и 2 470 Нм. Интегрираната батерия служи за временно съхранение на електрическа енергия и за ситуационна поддръжка на мощността, за да може горивната клетка да работи с оптимална ефективност.

Прототипът S 517 HD, преработен като H₂ Coach, е с допустима обща маса от 24,7 тона и е получил одобрение за тестово превозно средство след доклад от TÜV съгласно германските регулации. Това позволява провеждането на тестове както на вътрешните полигони на Daimler Buses, така и по обществените пътища.

Със своето задвижване с нулеви емисии, концептуалният автобус Setra ComfortClass представлява обещаваща алтернатива на дизеловите превозни средства. Той не само се отличава с безшумна работа, но и допринася значително за подобряване на качеството на въздуха в градовете и туристическите райони. В сравнение с изцяло електрическите автобуси, моделът с водородни клетки предлага по-голям пробег и по-кратко време за зареждане.

Технологичният прототип се разработва в базата на Daimler Buses в Ной-Улм, която е център за компетенции за туристически автобуси с всякакъв тип задвижване. Там работят общо около 3 800 служители в централни отдели, развойна дейност и производство.

Daimler Buses с ясен план за преминаване към електрически превозни средства

Daimler Buses следва ясна стратегия за електрификация на своите превозни средства във всички сегменти. В съответствие с двойната стратегия на компанията майка Daimler Truck, подразделението за автобуси разчита както на изцяло електрически, така и на водородни технологии.

Изцяло електрическият градски автобус Mercedes-Benz eCitaro е в серийно производство от 2018 г. От 2023 г. моделът се предлага и с водородна горивна клетка за удължаване на пробега. Изцяло електрическият Mercedes-Benz eIntouro ще се появи от 2026 г. Световната премиера на междуградския автобус ще се състои в началото на октомври 2025 г. на изложението Busworld Europe в Брюксел.

Поръчките за него ще стартират през първото тримесечие на 2025 г.

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Прочети още

Подобни публикации