BYD Tang DM-i дебютира като най-големия хибриден кросоувър на марката

BYD представи Tang DM-i – нов хибриден кросоувър с повече мощност и по-голям капацитет за пътници. Официалният дебют се състоя малко повече от месец, след като компанията загатна за появата на най-големия си SUV с DM-i задвижване.

Размери и капацитет

Tang DM-i е с дължина 4 870 мм, широчина 1 950 мм и височина 1 725 мм, а междуосието му е 2 820 мм. Автомобилът има пътен просвет от 160 мм, диаметър на завой от 11,8 метра и собствено тегло от 2 130 кг. Багажното пространство варира от 235 литра до 1 655 литра при сгънати задни седалки.

Задвижване и мощност

Под предния капак работи хибридната система BYD Super DM-i. Тя съчетава 1,5-литров турбо двигател, който се използва предимно като генератор, и синхронен електромотор с постоянен магнит. Системата генерира обща мощност от 200 к.с. и 315 Нм въртящ момент, които се предават към предните колела. Тази конфигурация осигурява на Tang DM-i сериозна тяга, като същевременно поддържа разхода на гориво по-нисък в сравнение с конвенционалните кросоувъри.

Батерия и зареждане

Хибридната система се захранва от батерия Blade на BYD с капацитет 21,5 кВтч. Литиево-желязо-фосфатната батерия е известна със своята издръжливост и безопасност. Зареждането може да се извършва през портове Type 2 или CCS с максимална мощност от 7 кВт при променлив ток (AC) и 40 кВт при постоянен ток (DC). Пълното зареждане (от 15% до 100%) на AC станция отнема около три часа, докато бързото DC зареждане (от 30% до 80%) изисква около 30 минути. Tang DM-i предлага и функция за двупосочно зареждане (vehicle-to-load).

Динамика и пробег

Автомобилът предлага три режима на шофиране: икономичен, нормален и спортен. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,5 секунди, а максималната скорост достига 200 км/ч. Пробегът само на електричество е 110 км според цикъла NEDC, а общият автономен пробег достига до 1 160 км.

Интериор и оборудване

Tang DM-i разполага със седем места и интериор с кожена тапицерия. Шофьорската седалка се регулира електрически в осем посоки и има функции за отопление и вентилация, докато предната пасажерска седалка се настройва в четири посоки. Вторият ред седалки се сгъва в съотношение 60:40, а третият ред може да се сгъне до образуване на равен под. В купето има двузонов автоматичен климатроник с вентилационни отвори за задните пътници. Сред останалите удобства се открояват огромен 15,6-инчов сензорен екран, панорамен покрив и електрическа задна врата.

Оборудването за безопасност включва 360-градусова камера, четири предни и четири задни сензора за паркиране, адаптивен круиз контрол, система за автоматично аварийно спиране (AEB), следене на мъртвата зона (BSM) и асистент за поддържане на лентата (LDA).

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации