Stellantis ще помогне на Leapmotor да избегне европейските мита за електромобили

Китайската компания ще произвежда електромобили в Испания съвместно със Stellantis, което ще ѝ позволи да избегне митата на ЕС и да промени пазара на достъпни електрически автомобили в Европа. Производството на местно ниво помага на Leapmotor да избегне вносните мита, които могат да достигнат до 30,7%, като се очаква електрическият SUV B10 да бъде първият модел, който ще влезе в производство.

Година след като направи сериозна инвестиция в Leapmotor, Stellantis преминава от ролята на акционер към тази на индустриален партньор. През 2023 г. групата похарчи 1,5 милиарда евро за 20-процентов дял в китайската марка и придоби 51% от международното ѝ подразделение, с което получи правата да продава и разпространява автомобилите ѝ извън Китай. Сега тези отношения се задълбочават, като Leapmotor ще започне да произвежда автомобили в един от заводите на Stellantis в Испания.

Новината беше потвърдена от главния изпълнителен директор на Stellantis, Антонио Филоса, по време на скорошно финансово събитие. Въпреки че той не назова конкретния испански завод, споразумението ще позволи на Leapmotor да заобиколи високите мита на Европейския съюз за електромобили, произведени в Китай, които могат да достигнат до 30,7%.

Заобикаляне на митата

По време на събитието Филоса заяви, че наскоро са обявили индустриално партньорство, за да предоставят на Leapmotor производствен капацитет в един от испанските си заводи. Той добави, че производството на автомобили на платформата на Leapmotor ще започне много скоро.

Въпреки че Stellantis не е уточнил кои модели на Leapmotor ще се произвеждат в Испания, според скорошна информация най-вероятният кандидат е електрическият SUV B10. Смята се, че Leapmotor ще инвестира около 185 милиона евро в един от испанските заводи на Stellantis, за да осъществи проекта. Сарагоса се спряга като потенциална локация за местната производствена база на Leapmotor, тъй като там Stellantis изгражда огромна гигафабрика за батерии съвместно с CATL, която трябва да отвори врати следващата година.

Европейските планове на Leapmotor

Интересно е, че Leapmotor вече направи първите си стъпки в европейското производство. Преди това марката сглобяваше миниавтомобила T03 в завода на Stellantis в Тихи, Полша, въпреки че производството там приключи през април. Имаше и планове за производство на B10 в Полша, но те впоследствие бяха изоставени.

Leapmotor представи европейската спецификация на B10 в края на миналата година и наскоро стартира поръчките за модела. Позициониран като конкурент на автомобили като Kia EV3, BYD Atto 3 и Honda Kona Electric, B10 стартира на цена от 29 900 евро.

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации