Електрическият SUV ID.Cross ще се присъедини към гамата на Volkswagen през 2026 г. редом до ID.Polo, като се очаква да се радва на значително по-голяма популярност.
Най-малкият електрически SUV на Volkswagen напусна дизайнерското студио и за първи път излезе на обществените пътища. Шпионски фотографи успяха да заснемат първите кадри на прототипа ID.Cross, който дава ранен поглед към субкомпактния електрически автомобил, представен от VW като концепция ID.Cross на автомобилното изложение в Мюнхен миналия септември.
Въпреки че все още е покрит с плътен камуфлаж, серийният вариант изглежда изключително близък до оригиналната концепция.
Пропорциите изглеждат почти идентични. ID.Cross има къси надвеси, заоблена предна част и леко стеснена задница, които отразяват компактните размери на концепцията, създадена за градски условия.
Очаква се серийният модел да има размери, близки до тези на концепцията, проектирана за максимално вътрешно пространство при малка обща площ: дължина от около 4160 мм, което го позиционира в сърцето на субкомпактния клас електрически автомобили.
Дори под маскировката, очертанията на фаровете и стоповете напомнят за показаното в Мюнхен, подсказвайки за най-новата светлинна лента, характерна за марката. Въпреки че не се виждат, почти сигурно трите светещи правоъгълника, вградени в черната С-колона на концепцията, също са запазени.
Нестандартната концепция за интериора, наподобяващ йога студио, вероятно няма да бъде запазена напълно непроменена, така че не бива да се очакват пастелно амбиентно осветление или текстури в стил „дзен градина“ в базовия модел.
Въпреки това, най-новата архитектура на Volkswagen за компактни интериори, включваща по-голям екран на инфоразвлекателната система и подобрени физически бутони, би трябвало да намери място и тук.
Какво е задвижването?
В основата на ID.Cross е най-новата еволюция на платформата MEB, модифицирана за новото поколение малки електрически автомобили с предно предаване, включително ID.Polo.
Концепцията беше представена с един електромотор с мощност около 211 к.с. (155 kW), което е напълно реалистична цел за серийната версия. Очаква се обаче в гамата да се появят и по-малко мощни варианти, за да бъде моделът по-достъпен.
Volkswagen не обяви капацитета на батерията на концепцията, но заяви, че тя може да осигури пробег от 420 км по цикъла WLTP. Това също е добър индикатор за възможностите на серийния автомобил, чийто глобален дебют е предвиден за следващата година.
Ще се предлага ли в САЩ?
Продажбите в САЩ все още не са потвърдени, но в Европа ID.Cross ще струва около 28 000 евро. Той ще се конкурира директно с други електрически кросоувъри като Kia EV2, Toyota Urban Cruiser и моделите от същата група – Skoda Epiq и Cupra Raval.
Последвайте ни в Google News