BYD Dolphin G: Нов плъгин хибрид, създаден специално за Европа

Китайският автомобилен производител BYD подготвя плъгин хибриден хечбек за европейския пазар, с което разширява гамата си отвъд изцяло електрическите модели. Според информация на Autocar, вицепрезидентът на BYD, Стела Ли, е заявила в интервю, че Dolphin G ще бъде първият модел на компанията, проектиран основно за Европа, а не адаптиран от съществуващ китайски продукт. Очаква се автомобилът да пристигне догодина, като според съобщенията ще следва стратегия за лансиране първо в Европа, подобна на тази при плъгин хибрида Atto 2 DM-i, който дебютира на Стария континент преди представянето си на вътрешния пазар.

Пазарно позициониране и конкуренция

Dolphin G се позиционира като компактен плъгин хибриден хечбек и ще се конкурира директно с утвърдени модели като Volkswagen Golf GTE и Toyota Prius на европейския пазар. Той ще допълни изцяло електрическия Dolphin, който вече се продава в Европа, и ще отговори на търсенето в сегмента на компактните плъгин хибридни хечбеци.

Очаквани технически характеристики

Официалният дебют на модела е планиран след няколко месеца. Според предварителната информация Dolphin G ще използва същата основна плъгин хибридна технология като Atto 2 DM-i, който е аналог на продавания в Китай Yuan Up. Очаква се размерите на автомобила да бъдат около 4,3 метра дължина и приблизително 1,8 метра широчина, което го поставя в сърцето на масовия клас компактни хечбеци в Европа.

Информацията за задвижването показва, че Dolphin G ще използва 1,5-литров четирицилиндров двигател с вътрешно горене, съчетан с електромотор, монтиран отпред. Системата поддържа както сериен, така и паралелен хибриден режим на работа. При Atto 2 DM-i тази конфигурация осигурява комбинирана системна мощност от 193 кВт, среден разход на гориво от около 1,8 л/100 км и пробег изцяло на ток от приблизително 90 км. Все още няма официално потвърдени данни за динамичните характеристики на Dolphin G.

Фокус върху европейските изисквания

Вицепрезидентът на BYD, Стела Ли, заяви, че Dolphin G е замислен като специално разработен европейски модел, а не като адаптирана версия на съществуващ автомобил за китайския пазар. Тя отбеляза, че в Китай няма съществено търсене на подобен тип плъгин хибридни хечбеци, което е мотивирало решението на BYD да се съсредоточи върху изискванията на европейските клиенти.

Производство в Унгария и разширяване на гамата

BYD планира да започне производство в своя завод в Унгария през следващата година. Първоначално от поточните линии ще слизат моделите Dolphin Surf и Atto 2, а след тях се очаква да започне и сглобяването на Dolphin G. Този подход отразява стратегията на компанията, приложена по-рано при Atto 2 DM-i, който беше лансиран в Европа преди въвеждането му на китайския пазар.

В Европа Dolphin G ще се присъедини към разрастващата се плъгин хибридна гама на BYD, която вече включва Seal U DM-i, Seal 6 DM-i и Atto 2 DM-i, както и модели на марката Denza като SUV модела B5 със задвижване на четирите колела и Z9 GT. BYD също потвърди плановете си да пусне на пазара във Великобритания SUV модела Sealion 5 DM-i, а около 2027 г. е предвидено представянето и на плъгин хибридна версия на Atto 3.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации