В Европа се появи нов Compass PHEV, който осигурява предимствата на електрическото придвижване и общ пробег от близо 1000 км по цикъла WLTP, но без познатата емблема 4xe.
Нова plug-in формула
На фона на новините, че Европейският съюз може да смекчи забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г., стратегията на Jeep за предлагане на различни видове задвижване в Европа изглежда все по-навременна. Последната стъпка на американската марка в тази посока е представянето на нов plug-in хибриден вариант (PHEV) за модела Compass.
Тази система се различава значително от по-познатото задвижване 4xe PHEV, предлагано в моделите за американския пазар като Wrangler и Grand Cherokee. Вместо да се цели максимална мощност и проходимост извън пътя, новият Compass използва по-малко мощна, но по-достъпна хибридна конфигурация. Тя позволява на повече купувачи да усетят предимствата на електрическото шофиране без типичните притеснения за пробега. Подобно на други PHEV модели, автомобилът може да се зарежда от мрежата за движение изцяло на ток, като същевременно разполага с конвенционален бензинов двигател за по-дълги пътувания.
Различен поглед към електрическото задвижване
Вариантът 4xe, който преди развиваше 240 к.с. и се предлагаше стандартно със задвижване на четирите колела, вече не фигурира в онлайн конфигуратора за третото поколение на Compass в региона.
Вместо него новият Compass PHEV e-Hybrid използва 1,6-литров четирицилиндров бензинов двигател, съчетан с електромотор, които заедно генерират 225 к.с. Мощността се предава само към предните колела чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия.
В изцяло електрически режим Compass PHEV e-Hybrid може да измине до 92 километра според тестовия цикъл WLTP. Когато работят заедно и двата двигателя, общият пробег достига до 983 километра.
Зареждането на батерията отнема по-малко от три часа при свързване към 7 кВт AC зарядно устройство.
Американският пазар все още очаква
В Европа Compass PHEV e-Hybrid се продава заедно с още два електрифицирани варианта. Версията „мек хибрид“ съчетава бензинов двигател с електромотор с мощност 21 кВт за комбинирана мощност от 145 к.с. Напълно електрическият Compass от своя страна разполага с 230 к.с. и предлага пробег до 650 километра по цикъла WLTP.
Към момента новият Compass все още не е представен на пазара в САЩ, като според различни информации това може да не се случи преди модел 2028 г. заради производствени предизвикателства и проблеми с веригата на доставки. Междувременно американските купувачи продължават да получават второто поколение на модела, който е в продажба от почти десетилетие и в момента е базовият автомобил в гамата на Jeep с начална цена от 28 995 долара.
Последвайте ни в Google News