Най-продаваният модел на Volvo получава лек фейслифт, но запазва мощното си задвижване без промяна.
Най-продаваният SUV на Volvo, моделът XC60, наскоро претърпя обновление, което включва леки козметични промени и добавяне на нови технологии в интериора. Задвижващите системи обаче остават същите, което прави модела все така интересен за по-дълъг тест.
Какво е новото по екстериора
Промените по външния вид са деликатни и биха били забелязани предимно от познавачите на марката. Обновеният XC60 се отличава с преработен въздухозаборник, по-тъмни задни светлини и нов дизайн на джантите. LED фаровете вече са стандартно оборудване, а емблемата на Volvo е актуализирана, за да съответства на стила на наскоро освежения XC90.
Промени в интериора
Вътре най-голямо впечатление прави новата 11,2-инчова инфоразвлекателна система, базирана на Google. На разположение са също премиум аудио система Bowers & Wilkins и подобрени материали с освежени декоративни елементи. Сред другите нововъведения са усъвършенствано безжично зарядно за телефон и допълнителни места за съхранение, включително преработени поставки за чаши.
Сравнение с конкуренцията
В този преглед фокусът пада върху динамиката и конкурентите на Volvo XC60, особено в мощната версия T8. Това е плъгин хибрид, който предлага комбинирана мощност от 340 кВт (462 к.с.) и въртящ момент от 709 Нм, генерирани от 2,0-литров бензинов двигател с турбокомпресор и механичен компресор, подпомаган от електромотор.
Когато се изправи срещу своя най-пряк технически съперник, BMW X3 30e M Sport, цената на Volvo XC60 T8 може да изглежда висока. Баварският модел обаче предлага значително по-ниска мощност от 220 кВт (299 к.с.) и 450 Нм, което го поставя в неизгодна позиция по отношение на динамиката. Volvo XC60 T8 ускорява до 100 км/ч само за 4,8 секунди, докато на X3 30e са му нужни 6,3 секунди.
При максималната скорост предимството е за BMW, тъй като Volvo ограничава всички свои автомобили до 180 км/ч. От друга страна, X3 30e достига 247 км/ч. За по-коректно сравнение на динамиката, XC60 T8 трябва да се съпостави с BMW X3 M50, което разполага с 293 кВт (398 к.с.) и 580 Нм, както и с Mercedes-AMG GLC 43 с неговите 310 кВт (421 к.с.) и 500 Нм. BMW X3 M50 достига 100 км/ч за 4,6 секунди, а Mercedes-AMG GLC 43 – за 4,8 секунди, като и двата модела са с електронно ограничена максимална скорост от 250 км/ч.
Разход на гориво и ефективност
Ефективността е ключов аспект при избора на плъгин хибрид. Volvo разполага с батерия с капацитет 19 кВтч, а BMW – с 18 кВтч, като и двата модела поддържат само бавно AC зареждане с мощност до 3,7 кВт. Това осигурява реален пробег само на ток от около 60 км и за двата автомобила. В това отношение китайските производители са значително по-напред, предлагайки бързо DC зареждане и по-голям електрически пробег.
Volvo обявява разход на гориво от 1,8 л/100 км, но тази стойност е реалистична само ако не се надвишава електрическият пробег. След изчерпване на батерията, 2,0-литровият бензинов двигател поема цялата работа и разходът бързо надхвърля 10 л/100 км. Инсталирането на домашна зарядна станция обаче променя изцяло преживяването. С редовно зареждане у дома е напълно възможно средният разход да падне под 5,0 л/100 км, което осмисля избора на плъгин хибрид.
Заключение
Благодарение на ламинираните стъкла и въздушното окачване, комфортът на возене в XC60 T8 е на изключително високо ниво и е сред най-добрите в премиум сегмента. От друга страна, дигитализацията на интериора показва възрастта си и не може да се конкурира с големите екрани на BMW и Mercedes-Benz. Въпреки това е лесно да се разбере защо XC60 остава предпочитан избор за клиентите на Volvo.
Всички варианти на Volvo XC60 се продават с гаранция от пет години или 100 000 км и план за обслужване за същия период. При плъгин хибридните модели T8 батерията е с гаранция от осем години или 160 000 км.
Последвайте ни в Google News