Дилър на Honda в САЩ добави шокираща надценка от 25 000 долара за новия Prelude

Сумата от 25 000 долара може да не изглежда голяма при екзотични автомобили или модели на AMG, но в този случай дилърството Pohanka Honda във Фредериксбърг, Вирджиния, иска надценка, равна на цената на чисто нов седан Honda Civic модел 2026 г. Тази сума се добавя към препоръчителната цена на автомобила от 43 850 долара.

Надценката, забелязана първо от потребител в социалната мрежа Reddit, представлява увеличение от 57% спрямо базовата цена на модела. Въпреки че това може да е единственият наличен Prelude в дилърството, толкова голямо увеличение изглежда напълно неоправдано.

Пазарни надценки и възможните последици

Подобни практики носят бързи и високи печалби на дилърите, но ефектът им върху потребителите не трябва да се подценява. Според проучвания над 40% от клиентите биха се насочили към конкурентна марка, за да избегнат прекомерни надценки. Още по-лошото е, че лоялността към марките като цяло е спаднала под 50%.

От Pohanka Honda не са предложили обяснение за надценката, а в онлайн обявата на дилъра крайната цена не е спомената. Ако тази тенденция продължи, има вероятност американското подразделение на Honda да прекрати възродения Prelude само след два моделни сезона.

Подобна съдба сполетя Volkswagen ID. Buzz, който беше спрян след само една година на пазара. Причината не бяха само първоначалните надценки, а комбинация от фактори – прекалено висока базова цена и технически особености като задните барабанни спирачки, които отблъснаха купувачите.

Технически компромиси при задвижването

Моделът ID. Buzz не предлага нито впечатляващ пробег, нито добро ускорение. За съжаление, Honda също разочарова с някои аспекти на новия Prelude. Задвижването е заимствано от Civic Hybrid и се усеща анемично, а ускорението от 0 до 100 км/ч и реакцията на трансмисията са далеч от очакваното за спортен автомобил.

Хибридната система с два електромотора не използва нито CVT, нито конвенционална скоростна кутия. Вместо това разчита на директно задвижване с обикновен заключващ съединител. Системата, която Honda нарича S+ Shift, е виртуална симулация, която имитира осемстепенен автоматик с предварително зададени точки на превключване.

С други думи, от гледна точка на усещането зад волана, Prelude не е особено спортен. От друга страна, моделът е заимствал някои ключови компоненти от Civic Type R. Списъкът със сходства започва с предното окачване тип „Макферсън“ с двойна ос, адаптивните амортисьори и леко разширените предна и задна следа.

Допълнителните укрепвания на каросерията и тунела на пода също са взети от Type R. Предавателното число на кормилната рейка е много близко до това на мощния „хотхеч“ (мощен спортен хечбек). Не на последно място, и двата модела разполагат с предни спирачки Brembo с четирибутални алуминиеви апарати и двукомпонентни вентилирани дискове.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации