Плъгин хибридите (PHEV) се смятат за идеален преход между двигателите с вътрешно горене и изцяло електрическите автомобили. Това важи особено за държави като Южна Африка, където пътуванията на дълги разстояния са норма, а притеснението от ограничения пробег е реален фактор.
Въпреки че плъгин хибридите използват по-малки и по-евтини батерии от изцяло електрическите модели, комбинацията от бензинов и електрически двигател оскъпява производството. Досега всички PHEV модели в Южна Африка струваха над 600 000 ранда.
Цени и позициониране на пазара
Тази тенденция се променя с премиерата на BYD Sealion 5, който дебютира в страната през тази седмица. Цените на модела започват от 499 900 ранда за версията Comfort и достигат 569 900 ранда за варианта Dynamic. И в двата случая цената е значително по-ниска от тази на по-големия Sealion 6, който стартира от 639 900 ранда.
Sealion 5 е по-достъпен и от основните си конкуренти като наскоро представения Geely E5 EM-A (599 999 ранда) и Chery Tiggo 7 CSH PHEV (619 900 ранда).
Задвижване и пробег
Компромисът е в изцяло електрическия пробег, който не е толкова голям, колкото при повечето конкуренти. Батерията с капацитет 12.96 кВч осигурява около 52 км пробег само на ток според цикъла WLTP. По-голямата батерия от 18.3 кВч, предлагана на други пазари, не е част от спецификациите за Южна Африка.
За разлика от други плъгин хибриди, Sealion 5 не е модел със спортни амбиции. Задвижването комбинира 1.5-литров атмосферен бензинов двигател с мощност 72 кВт (98 к.с.) и електромотор със 145 кВт (197 к.с.). За автомобил, който се цели в конкуренцията на Toyota Corolla Cross HEV, тази система е напълно адекватна.
Първи впечатления от пътя и интериора
Динамиката е умерена, но напълно отговаря на ценовия клас на автомобила. По време на кратък тест в района на Мюлдерсдрифт в Гаутенг единствената забележка беше, че CVT трансмисията става малко по-шумна при изкачване на стръмни участъци.
Окачването е настроено по-скоро твърдо, но остава комфортно, а цялостната шумоизолация на пътя е на добро ниво.
Интериорът изглежда модерен и технологичен. Централно място заема 12.8-инчов сензорен екран, а пред водача е разположено 8.8-инчово дигитално приборно табло.
Нива на оборудване
Стандартното оборудване за версията Comfort включва инфоразвлекателна система с шест високоговорителя, интеграция с Android Auto и Apple CarPlay, камера за заден ход, адаптивен круиз контрол, автоматично аварийно спиране, предупреждение за напускане на лентата, асистент за поддържане на лентата, следене на сляпата зона и шест въздушни възглавници.
По-високото ниво Dynamic добавя електрически заден капак, панорамен покрив с електрическа щора, 360-градусова камера, електрическо регулиране с отопление и вентилация за предните седалки, както и електрически сгъваеми външни огледала.
Качеството на материалите в интериора е впечатляващо, както и предлаганото пространство. Пътниците на задните седалки разполагат с изобилие от място за краката, а багажникът с обем 463 литра изглежда дори по-голям на живо, макар и да е малко плитък заради разположението на батериите. Обезпокоителен е фактът, че липсва резервна гума.
Официален коментар
Номонде Квей, маркетинг директор на BYD Auto Южна Африка, заяви, че BYD не е просто производител на автомобили, а технологична компания, фокусирана върху създаването на по-чисто и интелигентно бъдеще. Според нея Sealion 5 е пример за това как иновациите могат да отговорят на реалните нужди на южноафриканския пазар, като комбинират енергийна ефективност, модерна безопасност и ежедневна практичност.
Последвайте ни в Google News