Китайският автомобилен гигант Great Wall Motor (GWM) официално показа първи кадри на нов суперавтомобил със средно разположен двигател. Моделът е разработен като флагман, който да демонстрира технологичните възможности на компанията и да се конкурира с утвърдени и нови играчи в сегмента, като например електрическия Yangwang U9 на BYD.
Нов V8 двигател с хибридна технология
В свят, доминиран от електрификация, GWM прави смела стъпка, като залага на новоразработен V8 двигател с две турбини. Агрегатът с кодово име EZ31 има 60-градусов ъгъл между цилиндровите банки, а турбокомпресорите са разположени в горещата V-образна зона между тях – архитектура, позната от модерните двигатели на Mercedes-AMG. Това решение подобрява компактността и реакцията на двигателя, но изисква сериозно управление на топлината.
Първоначално двигателят ще бъде съчетан с 48-волтова мека хибридна система. От GWM потвърдиха, че се разработва и по-мощна плъгин хибридна версия, която ще използва технологията Hi4-S на компанията. Задвижването ще се предава към колелата чрез 9-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Към момента липсват официални данни за мощността и въртящия момент, но комбинацията от V8 двигател и хибридна система е заявка за сериозна динамика.
Дизайн с познати черти и пазарни амбиции
Публикуваните изображения разкриват елегантен и нисък силует, който силно напомня на актуалното поколение Porsche 911 (992), особено в оформлението на предните светлини. Задната част на автомобила обаче има свой собствен характер с голямо активно крило, светлинна ивица по цялата широчина и внушителен дифузьор, които подсказват за сериозен аеродинамичен потенциал. Някои елементи, като дизайна на стоповете, носят и леки прилики с McLaren GT.
GWM е един от най-големите производители в Китай с над 1,2 милиона продадени автомобила през 2023 г. и разполага с разнообразно портфолио от подмарки като Haval, Wey, Ora и Tank. Новият суперавтомобил е ясна заявка за амбициите на компанията да се наложи и в най-високия сегмент. Пълното представяне на модела е насрочено за 25 април 2024 г. по време на автомобилното изложение в Пекин.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща
                            
                            Подобни публикации
                        
        				Ampere и Stratus Materials разработват нова технология за батерии без кобалт
                        
        				Кой би поръчал хибриден хиперавтомобил за 1,6 млн. долара, базиран на Camaro от 1969 г.?
                        
        				Ram подготвя собствен SUV модел за 2028 г. с бензинови и хибридни опции
                        
        				