Петото поколение на Nissan Pathfinder, което се произвежда от 2021 г. като модел 2022 г., ще получи заслужен фейслифт в края на 2025 г. за моделната 2026 година. Като част от обновяването в средата на жизнения цикъл, Nissan очаквано е модернизирал предната и задната част на средноголемия SUV с три реда седалки.
Промени по екстериора
Прототипът, заснет по време на тестове в САЩ с минимален камуфлаж, показва по-заоблена предна броня и по-интегрирана в дизайна радиаторна решетка. Съдейки по начина, по който маскировката покрива решетката, е възможно фаровете да имат елементи, които навлизат в нея.
Долната част на бронята също е леко преработена, като промените засягат и долната решетка. Pathfinder, който се сглобява в Смирна, Тенеси, получава и нова задна броня. Задните светлини на тези прототипи обаче изглеждат непроменени спрямо отиващия си модел 2025 г.
Технологични обновления в интериора
Обновеният Pathfinder, който беше загатното от Nissan по-рано тази година заедно с други нови и фейслифт модели, би трябвало да получи и нова инфоразвлекателна система. Възможно е в менюто да бъдат включени и актуализиран многофункционален информационен дисплей и ново цифрово приборно табло. В момента Pathfinder предлага 7-инчов информационен дисплей и 12,3-инчов инструментален панел.
Заедно с тези технологични промени, японският автомобилен производител може да направи подобрения и в своята система за полуавтономно шофиране ProPILOT Assist. Версията ProPILOT Assist 2.0 се счита за система от второ ниво на автономност, което означава частично автоматизирано шофиране, изискващо постоянен човешки надзор.
Спекулации за хибридно задвижване
Вероятно е да се появят нови тапицерии за интериора и цветове за екстериора, като се говори и за хибридно задвижване. Надеждите за хибриден вариант са разбираеми, но тъй като Nissan се готви да пусне хибридни задвижващи системи от следващо поколение през 2027 г., появата на хибриден Pathfinder през 2026 г. изглежда по-малко вероятна.
Тази резервираност се подсилва и от промените в някои ключови екологични регулации за автомобили в САЩ. Тъй като в момента върху Nissan няма силен натиск да продава автомобили с ниски емисии, изглежда логично електрифициран вариант на Pathfinder да се появи през 2027 г. или по-късно.
Настоящият модел
Към днешна дата потенциалните клиенти могат да избират само едно задвижване – доказан атмосферен V6 двигател от семейството VQ. Агрегатът с директно впръскване е свързан с автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор, произведена от ZF.
Според официалните данни средният разход на гориво на Pathfinder е до 10,2 л/100 км. Най-голям разход има версията Rock Creek, която се предлага само със задвижване на всички колела. При нея разходът достига 11,2 л/100 км. Към това по-сурово ориентирано ниво на оборудване се присъединяват още четири: базовото S, добре оборудваното SV и SL. На върха на гамата е Platinum, чиято начална цена е 48 640 долара с предно задвижване. В зависимост от нивото на оборудване, Pathfinder се предлага със седем или осем места.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

