Опасността от сблъсък с велосипедист е една от най-често срещаните ситуации при шофирането на автомобил. Друга възможност е да бъде ударена врата на спряла кола.
От японския концерн Lexus твърдят, че са намерили решение и на двата проблема. Според тях новата технология Safe Exit Assist предотвратява инциденти в 95 процента от случаите. Именно с тази технология е оборудван новия модел на марката NX.
Как работи системата? Посредством сензори, за които нищо не остава скрито, те „виждат“ всичко. Специално е обърнато внимание на така наречената „мъртва зона“ – за да се наблюдава тя са сложени сензори в задната част на колата. Пред шофьора се появяват визуални сигнали в случай на потенциална опасност. След като велосипедистът премине и се отдалечи на безопасно разстояние, електронната система отключва вратите, които преди това е заключила автоматично.
Тази нова технология първоначално ще бъде внедрена в Lexus NX. Тя ще бъде част и от оборудването на електрическия модел RZ, както и на петото поколение на RX.
Safe Exit Assist обаче не е единствената система, която пази от сблъсък с колоездач. Очаква се всички нови модели на Lexus стандартно да бъдат оборудвани с пакет Lexus Safety System+.
Той включва сигнал за сблъсък, след като е разпознал присъствието на велосипедист, спряла кола, пешеходец или животно.
Помислено е и за завоите, именно при рязко завиване наляво или надясно често се случват инциденти с колоездачи. Тогава асистентът за завой се активира и в случай на засечка с велосипед шофьорът получава звуков сигнал – достатъчно рано, че да има време да реагира.
Идеята на Lexus е да сведе инцидентите до минимум и по този начин да спаси редица човешки животи. Разбира се, това не означава, че компанията поощрява неразумното придвижване от страна на колоездачите. Като участници в движението те трябва да дадат своя принос за предотвратяването на инцидентите на пътя, категорични са от концерна.
В днешно време автомобилите са все по-умни и механизирани и японската компания смята, че именно това е правилният път.
Lexus NX разполага и с други екстри – дистанционна климатизация на купето на автомобила преди път. Тя дава възможност то да бъде предварително охладено и когато шофьорът и пътниците се качат да не изпитват дискомфорта преди системата да заработи.
Друга екстра е възможността водачът постоянно да има информация за маршрута, който му предстои да измине. Той може да вижда в реално време какво се случва на пътя посредством голям дисплей, разположен в центъра на таблото. Той показва възможни ремонти, катастрофи, задръствания или други непредвидени ситуации.
Новият Lexus NX е наследник на успешния модел от 2014 година.