Знаете ли кой е най-евтиният и най-продаван електрически автомобил в света? Това е компактният Hongguang Mini EV на китайската марка Wuling.

Шефовете на компанията са решили сериозно да променят визията му. Електромобилът ще добие вид на ретро кола и се очаква по този начин популярността му да нарасне още повече.

Най-голямата промяна ще бъде в предницата, където ще се добавят типичните за 50-те години на миналия век кръгли фарове.  От двете страни пък ще има лайстни, които ще бъдат хромирани и по този начин возилото ще добие по-динамичен вид.

Капаци ще затварят наполовина задните колела, а самите колела ще се сдобият с аеродинамични тасове.

В задната част промените са по-малко, единствено в бронята и логото са направени известни изменения.

Интериорът си остава същия като преди.

Параметрите да колата също остават непроменени – електромотор с мощност 27 конски сили и 85 Нм въртящ момент.  Батериите могат да бъдат 9.2 или 13.8 kWh. В първия случай се изминават 120 км с едно зареждане, а във втория – 170.

Техниците обаче работят за сериозно подобрение в тази посока. Предстои автомобилът да бъде оборудван с батерия с по-голям капацитет – 26.5 kWh. Благодарение на нея с едно зареждане ще може да се кара доста повече – 280 километра.

Колата е е най-продаваният електромобил  в света и популярността му не спира да расте. През 2021 г. той утроява печалбите, които носи на компанията – създател спрямо предходната 2020 г. Продадени са почти 400 000 автомобила – нещо, което се счита за истинско постижение. Разбира се, затова допринася и цената – моделът е доста по евтин от другите коли, които се задвижват от зареждане с ток. Той струва около 3800 евро – сума, която е достъпна за повечето потребители.

Китайците са уверени, че могат да се преборят с конкуренцията на гиганта Tesla и то не само в пределите на азиатската страна. Засега обаче плановете им да изнасят на други пазари са в бъдещето, тъй като търсенето в Китай е сериозно и се счита за достатъчно. Дори и без да излиза зад граница, компактният мини вариант, който няма нищо общо с британската марка Mini, носи много сериозни печалби на своите създатели. Промяната в дизайна се очаква да засили този ефект, тъй като хората имат носталгия по ретро вариантите. По-голямата батерия също ще спечели повече фенове на колата.

Разбира се, не липсват и скептици, които смятат, че цената е правопропорционална на качеството, тоест колата не се отличава със здравина и стабилност.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации