VW обмисля ID. Touareg да бъде първият модел на SSP платформата

Само преди няколко седмици се появи информация, че VW планира да спре производството на своя флагман Touareg следващата година. SUV моделът, който в момента се предлага само с двигател с вътрешно горене или като плъгин хибрид, обаче може скоро да се завърне като електрически автомобил и дори да се превърне в първия модел, изграден на новата SSP архитектура на VW.

Евентуален ID. Touareg като първи модел на предстоящата платформа Scalable Systems Platform (SSP) би бил изненада, тъй като досегашните доклади сочеха, че SSP ще дебютира с ID. Golf или ID. Roc. И двата модела трябва да се произвеждат в основния завод във Волфсбург, но според последни данни премиерата им е отложена за 2030 г.

Това забавяне, отчасти свързано с по-късното от планираното преместване на производството на Golf с двигатели с вътрешно горене в Мексико, може да се окаже благоприятно за евентуален ID. Touareg. VW не е потвърдил официално модела, но аргументите, представени от германското издание Automobilwoche, изглеждат правдоподобни.

Подготовката за SSP в Братислава е възможна след края на Touareg с ДВГ

Миналия месец германски медии съобщиха, че VW ще спре производството на Touareg с двигател с вътрешно горене следващата година, признавайки, че SUV моделът не може да се конкурира с моделите на BMW и Mercedes. Прекратяването на производството в завода в Братислава обаче ще позволи на VW бързо да изгради поточна линия за SSP.

Тази линия в Братислава може да бъде готова до 2029 г. и потенциално да произведе първия SSP модел за групата – електрически Touareg. Според новата стратегия за именуване на VW, той вероятно ще се нарича ID. Touareg. Automobilwoche отбелязва, че този подход има логика, тъй като премиум автомобилите остават най-печеливши и VW ще пусне модел, който може да генерира значителни приходи.

Освен това заводът в Братислава предлага повече време за изграждане на SSP производството в сравнение със сроковете във Волфсбург за ID. Golf и ID. Roc. Изданието подчертава, че идеята за електрически ID. Touareg се основава предимно на логика, като за момента липсват други подробности за модела. Отбелязва се също, че ID. Touareg може да разполага и със система за удължаване на пробега.

Близнакът на Cayenne ще използва PPE

В момента Touareg с двигател с вътрешно горене споделя платформа с Audi Q7, Porsche Cayenne, Lamborghini Urus и Bentley Bentayga. Porsche вече обяви, че следващото поколение Cayenne ще се предлага като изцяло електрически модел от 2026 г.

Електрическият SUV на Porsche обаче няма да бъде базиран на SSP архитектурата, която тогава все още няма да е завършена. Вместо това той ще използва платформата Premium Platform Electric (PPE), разработена съвместно от Audi и Porsche. На нея са базирани също Porsche Macan, Audi A6 e-tron и Audi Q6 e-tron. В същото време съществуващият Cayenne с двигатели с вътрешно горене и хибридни задвижвания ще продължи да се произвежда с бъдещи обновления.

Преди време VW обмисляше пускането на голям електрически SUV с размерите на северноамериканския VW Atlas, който бившият главен изпълнителен директор Херберт Дийс наричаше ID.8, но подробности така и не бяха разкрити.

Първоначално SSP платформата трябваше да дебютира с премиум модела Trinity, чието представяне беше отложено за 2032 г. По-нови доклади предполагат, че SSP може да се появи първо в Audi A4 e-tron около 2028 г., а ID. Golf и ID. Roc да последват по-късно, вероятно през 2030 г.

Спомената за първи път публично през 2021 г., архитектурата SSP е проектирана за всички сегменти – от малки автомобили до луксозни модели. Тя ще разполага с 800-волтова система за бързо зареждане и ще използва „унифицирана клетка“, произвеждана от дъщерното дружество на VW за батерии PowerCo. Използването на общи компоненти трябва да създаде икономии от мащаба и да намали сложността, като VW се стреми към 20% по-ниски разходи в сравнение със сегашните MEB и PPE платформи.

Миналата година Volkswagen инвестира в Rivian и създаде съвместно дружество с американския производител на електрически автомобили. Партньорството цели, наред с другото, да интегрира софтуерния пакет и електрическата/електронната архитектура на Rivian в SSP.

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации