Гигантът Audi започва интересна кампания, която ще бъде в помощ на старт-ъп от Индия. Малката компания Nunam започва направата на електрически рикши. Какво ще бъде участието на немския производител в начинанието?
Audi ще осигури батериите. За захранването на рикшите ще служат стари батерии от тестови кросоувъри e-tron.
Принципът на действие на блока е да работи като стационарно устройство, което съхранява енергия от слънчеви панели.
Ако всичко е по план, в началото на 2023 година електрическите рикши трябва да почнат да се движат по индийските пътища. Идеята е те да бъдат управлявани основно от жени, които продават стока по пазарите. Рикшите са лесни за управление и развиват по-ниска скорост и затова е преценено, че за жените няма да представлява трудност да ги карат.
Nunam е компания, чието седалище е базирано в Бангалор. От известно време индийците сериозно се занимават с проучването на това как най-ефективно да се рециклират и после повторно да се използват батериите.
Проектът за електрическа рикша с батерии от тестови кросоувъри е бил подкрепен от Audi AG и Audi Environmental Foundation.
Вече са направени три прототипа на такива скутери. Те са били сглобени от персонала на учебния център в завода на Audi в немския град Некарсулм. В следващите месеци предстоят допълнителни процедури и в началото на следващата година те ще бъдат предадени на индийската компания.
Амбициозната идея е рикшите на Nunam да се зареждат изцяло от слънчеви панели. Те ще бъдат поставени на подходящи за това сгради. А каква ще е ролята на старата батерия на е-tron? Тя ще действа като буфер.
Този тип батерии могат да имат производителност за дълъг период и затова са подходящи за стационарно съхранение.
Такъв тип рикши са иновация за Индия. Традиционните електрически превозни средства, характерни за многолюдната страна, се движат, благодарение на оловно-киселинни батерии. Техният недостатък обаче е, че животът им е кратък и се зареждат с електричество, което не е екологично, тъй като е получено от изгарянето на въглища.
Ето защо проектът на Nunam е приветстван от еколозите – те подкрепят това, че движението с подобна рикша ще бъде изцяло въглеродно неутрално и ще вреди на околната среда далеч по-малко.
За момента не голяма част от вече използваните и непотребни батерии от електрически МПС-та се използват за рециклиране. Ако все пак се използват, то е в буфери за зелена енергия. От Audi обаче се надяват процесът да продължи да се развива, затова и са готови да помогнат на индийците в начинанието, което са предприели.
Освен захранване на рикши, по този начин могат да бъдат захранвани и улични лампи. Именно такъв проект има Nissan.
За момента обаче този тип захранване не е толкова широко разпространено, а една от причините е, че все още няма висока автоматизация на процеса на разглобяване. Друг голям проблем е, че съществува не малък риск работникът, който се занимава, да получи токов удар или химическо изгаряне.
Ако обаче големите компании продължат да работят активно по въпроса, рисковете ще бъдат сведени до минимум, а автоматизацията ще стане по-висока.
Индийските жени нямат търпение да подкарат новите рикши, твърдят местните медии. Очаква се те да бъдат лесни за каране и комфортни за возене.