Най-новият спортен електрически седан на Hyundai, Ioniq 6 N, най-накрая ще се появи на американския пазар през следващата пролет, но в изключително лимитирани количества. Моделът е позициониран като рядък колекционерски автомобил за хора, които харесват своите електромобили бързи, футуристични и не особено често срещани. Това не е масов автомобил за ежедневно придвижване, а по-скоро целенасочено и смело изявление от компания, която знае как да привлича вниманието.
Впечатляваща динамика и бързо зареждане
Със своите 641 к.с., задвижване на четирите колела, специален дрифт режим и окачване, настроено за максимално удоволствие зад волана, Ioniq 6 N не е обикновен електрически седан. Той споделя основата си с Ioniq 5 N, като използва платформата E-GMP на Hyundai. Тя позволява бързо зареждане от 10% до 80% само за 18 минути при използване на 350-киловатова зарядна станция.
За допълнително забавление е предвидена виртуална система за смяна на предавките, която симулира тласъка и звука при превключване. Всяка характеристика на автомобила, от агресивния дизайн до спортните режими на шофиране, подчертава неговия характер на мощен електромобил с индивидуалност.
Автомобил за имидж, а не за масови продажби
Има обаче една уловка. В наши дни седаните не се продават особено добре в САЩ, особено електрическите. От Hyundai знаят това много добре. Продажбите на стандартния Ioniq 6 са слаби, като от януари до октомври 2025 г. в САЩ са продадени едва 9 530 бройки, което е съвсем малко повече от миналогодишните 9 934. Дори по-скъпи конкуренти като Lucid Air и Tesla Model S не бележат рекорди в продажбите напоследък. Истината е, че американците просто не купуват масово електрически седани, което прави ограниченото предлагане на Ioniq 6 N по-малко изненадващо и дори по-интригуващо.
Тогава защо компанията изобщо си прави труда? Защото Ioniq 6 N не е създаден, за да бъде бестселър, а автомобил за имидж. Манфред Харер, ръководител на отдела за развойна дейност на спортните модели на Hyundai, потвърди, че целта на автомобила не е обемът на продажбите, а престижът. Става въпрос да се покаже на света, че Hyundai може да създаде нещо наистина впечатляващо, дори ако малцина ще имат възможността да го притежават. Ограниченото производство го прави специален, ексклузивен и по-желан за ентусиастите, които търсят автомобил, който се откроява.
Подробности за цените в САЩ все още липсват, но се очаква те да бъдат около 70 000 долара. Данните по стандарта WLTP сочат пробег от 468 км, което вероятно ще се равнява на около 400 км според по-строгия американски стандарт EPA. Това е напълно достатъчно, за да се насладите на скоростта без постоянно притеснение за заряда на батерията. Накратко, Ioniq 6 N е смела заявка за шофьори, които харесват своите седани динамични, дори ако останалата част от пазара не споделя този вкус.
Последвайте ни в Google News