Всичко за Alfa Romeo Stelvio

След цяло столетие на съществуване, Alfa най-после направи SUV... и то базиран на Giulia

Планета

| 25 Март 2017

1/8

Изключително освежаващо е да ви представим нова Alfa Romeo (и то първия SUV модел в историята на марката) без да се притесняваме, че може да не е читава. Новото Alfa Romeo Stelvio е базирано на седана Giulia, който не просто скърши традициите на незадоволителни продукти на компанията, а буквално се превърна в същински конкурент на BMW, Jaguar и Mercedes. Затова и по-високия брат стартира живота си с пълна газ.

Стратегията на представянето на Stelvio е абсолютно същата като на седана – силните дизели с ограничени вредни емисии и изгодните планове за разсрочено плащане са оставени на една страна и ще бъде акцентирано върху тях в бъдеще. Засега цялото внимание е концентрирано върху най-зрелищната машина в гамата – Stelvio Quadriofoglio Verde.

Това дълго име сигнализира, че колата разчита на същите основи като седана Giulia QV, което пък означава, че семейното SUV е задвижвано от двигател, в чийто гени има голяма доза Ferrari. Alfa не харесва сравнението, Ferrari още по-малко. Затова 2,9-литровият V6 е брандиран като „вдъхновен от технологиите и познанията на Ferrari“. Но в крайна сметка говорим за семейно SUV с пет места, задвижвано от ¾ от битурбо V8-цата на Ferrari California T. Яко!

Компанията все още не съобщава колко бързо ще ускорява V6 моторът с 510 к.с.  от 0 до 100 км/ч., но ако Stelvio успее ефективно да прехвърли тази мощност върху асфалта, то Porsche Macan Turbo и Jaguar F-Pace нямат да имат големи шансове при пряко сравнение.

На чело в изпълнението на тази толкова важна задача е адаптивната Q4 система за двойно задвижване, която в повечето време позволява на 100% от мощността да бъде използвана чрез задния мост, намалявайки триенето и, надяваме се, увеличавайки удоволствието при шофирането. При грешка на задкормилното устройство или рязък спад на сцеплението, до 50% от мощността се насочва към предните колела. Също така, колата разполага с два съединителя към задната ос, които помагат за насочването чрез въртящия момент. То работи през задните колела, увеличавайки гъвкавостта на влизане в завоите и елиминирайки недозавиването. Всичко това може да превърне Stelvio QV във Ford Focus RS на семейните 4х4 автомобили. Не, че бихме подкрепяли подобен стил на шофиране, особено с голяма семейна кола. Хич... никога...

Разбира се се, на пазара се предлагат по-разумни версии на Stelvio за по-разумни хора. Дизелите са ясни, а от Alfa обявиха и двулитров, 4-цилиндров бензинов мотор, способен на 280 коня и 400 Нм въртящ момент, заедно с познатата от Quadriofoglio 8-степенна автоматична скоростна кутия на ZF.

Стандартните версии ще бъдат оборудвани с трите режима за промяна на характера на колата. Тези режими изменят работата на управлението, дросела и скоростната кутия. Единствено липсва състезателният режим, който е оставен ексклузивно за най-горещото Stelvio. Той позволява смени на предавките за едва 150 милисекунди... и позволява на V6-цата да изръмжи по италиански. Ако все още не сте убедени, че това ще бъде сред най-шофьорските семейни коли, ето го и поредното доказателство: сред екстрите на Quadriofoglio са карбоново-керамични спирачки, които по принцип се предлагат единствено с най-наточените супер танкове на Porsche и Bentley.

Отвътре трудно ще намерите големи разлики между Stelvio и Giulia, включително 8,8-инчовия дисплей, управляван чрез роторен бутон, разположен на централната конзола. Възможно е да добавите карбонови контури, които да са в тон с екстериорните елементи или да украсите интериора с детайли от дърво.

При дължина от 4680 мм, Stelvio е много близо до Macan, макар и да е малко по-високо – 1650 мм. Според слуховете, италианската кола тежи по-малко от тази на Porsche заради карбоновата полуоска, изцяло алуминиевият двигател, алуминиевият преден капак, врати, багажник и окачване. Но най-важното е, че заради нагласите на масовата аудитория да купува Macan, Jaguar F-Pace Land Rover Evoque и всякакви други кросоувъри, този автомобил, а не Giulia, може да бъде колата, подсигуряваща бляскаво бъдеще за Alfa.

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 08 Десет неща, които научихме този месец
  • 44 Бързи и Яростни Експо - така празнуваме 10 години
  • 54 Fast & Furious 8
  • 60 Бензин - история за автомобили, любов и рок, разказана от Асен Блатечки
  • 68 Крис Харис кара Bugatti Chiron - от време на време човечеството надскача себе си
  • 82 Човекът, който промени света - Волфганг Дюрхмайер
  • 86 McLaren 720S - новият начин на мислене на хипер-англичаните
  • 94 Новото Discovery - тестван на лимита по път, кал, скали, пясък и сняг
  • 110 BMW M2 в търсене на перфектния път за каране в България
  • 116 The M Meeting - където най-мощната буква на света се претворява в ///Магия...
  • Стартер
  • 24 Дарио Франкити - моят автомобилен живот
  • 25 Най-лошите специални моторспорт доработки
  • 27 Грозната сестра на Bentayga и курс за начинаещи с Apple CarPlay
  • Тестове
  • 28 Alfa Romeo Stelvio - бързо, удобно и практично
  • 34 Honda Civic 1,5 - радикално променена визия и техника, за по-добра кола?
  • 36 Bentley Continental Supersports - повече мощност и повече лукс за перфектното Bentley?
  • 38 Renault Clio 1,2 TCe - по-красив и с правилна комбинация от двигател и кутия
  • 40 VW Golf GTE - дигитализираният Golf вече е в България
  • 42 Mini Countryman - максимум емоции и необикновени предизвикателства
  • 43 Volvo V90 Cross Country - бягство сред природата
  • Гараж
  • 119 VW Caravelle - караме ван в закрит паркинг
  • 120 BMW 530d xDrive Luxury - най-накрая и българският TG гараж има какво да прибере
  • 122 Porsche 911 C4S - перфектната семейна спортна кола и голямото зимно оръжие

Препоръчваме ви!