Джеръми Кларксън за имигрантите

Британците са водещата нация в света по отношение на шофьорските стандарти. Това е добре. Но за да остане така, Джеръми смята, че трябва да се направи нещо...

Планета

| 31 Декември 2014

Напоследък зачестиха дебатите за имигрантите. Някои казват, че без новопристигналите чужденци плодовете ще останат необрани, а цената на бурканче ягодово сладко ще скочи до 7000 паунда. Други пък казват, че Националната здравна служба вече се пръска по шевовете и не може да се справи и с едно момче повече. Изглежда, и двете страни имат право. Според бизнеса нископлатената работна ръка от Румъния е от особена важност. Заетите в образованието казват, че класните стаи и сега са претъпкани. Изглежда, икономията е в основата на всичко. За да процъфтява Великобритания, имаме нужда от нови работници. Но ако не успеят да си намерят работа и започнат да разчитат на помощи, не можем да си ги позволим. Сигурен съм, че това са важни въпроси. Но изглежда, никой не се сеща за най-големия проблем. Какво ще стане с шофьорския стандарт, ако отворим границите си за всеки?

Вече съм казвал, че в момента тук са най-добрите шофьори на света. Казвам ви го като човек, който е бил в повече страни от почти който и да е – ние сме страхотни. Разбира се, има и изключения. През почивните дни, когато всеки подкара бричката си към магазина „Направи си сам“, нещата могат да станат малко напрегнати, но повечето от нас спазват пътната дисциплина. Знаем, че не трябва да спираме на средата на кръстовището, даваме предимство на велосипедистите и не навлизаме в автобусните ленти. Е, аз го правя, но по лични политически причини. Другаде не е така. Французите са войнствени, американците са безнадеждни, италианците са ненормални, немците не спазват дистанция, австралийците са пияни, скандинавците постоянно катастрофират, а останалите си нямат идея какви ги вършат.

Нека ви дам скорошен пример от Румъния. Както винаги, Джеймс Мей се изгуби, и както винаги се влачеше с Lamborghini-то си по прашния път в северната част на страната. Видяхме в далечината как някакъв местен се приближава, и би трябвало и той да е видял Lamborghini-то. Но по непонятни за нас причини той продължаваше да си кара към нас. Вероятно не е знаел за какво е средният педал. И кой знае? Възможно е един ден този начин на шофиране да дойде и тук.

Или пък Индия. Веднъж интервюирах един младеж, който сподели, че е карал 300 километра в кола без спирачки. Помолил се на своя бог, преди да потегли, а за евентуална злополука просто приел, че му е дошло времето. „Ами човекът отсреща?“, попитах аз.

„Ами, отговори ми, изглежда, и неговото време ще е дошло.“

Логичен аргумент. Но в никакъв случай не може да замести техническия преглед. Пак в Индия срещнах един друг образ. Караше камион и със сигурност радиаторът му не беше наред. Затова беше сложил един от синовете си на предния капак, да сипва вода отгоре, и друг на бронята, който да я събира, докато се излива отдолу, и да я дава обратно на брат си. Без съмнение системата работеше. Но дали щеше да е така по М4?

Нека видим как е в Уганда. Качвате са на магистрала с две отделени платна и искате да завиете надясно. Но не можете. Вместо това трябва да завиете наляво и да карате няколко километра в грешната посока, преди да стигнете до кръгово. Загуба на време и гориво. Така че си завивате надясно и известно време карате срещу трафика. Тук се смята за приемливо. Всеки го прави. Което означава, че ще го правят и при нас.

Във Виетнам имат светофари с таймер, който отброява времето до смяната на сигнала. Това е страхотно – дава възможност на пешеходците да видят колко време имат, за да пресекат. Само че никой не им обръща внимание. Светофарите във Виетнам са само за украса.

В Египет нощем карате без фарове, защото изтощават акумулатора. В Йордания се състезавате с всички на пътя. И стигаме до Калифорния. Карате в средната лента на междущатската магистрала и според знаците отбивката ви е след малко повече от километър и половина. Пускате мигача, за да знае човекът от вътрешната ви страна, че възнамерявате да се престроите. Той не забелязва. Или забелязва, но предпочита да не прави каквото и да било. Започвате полека маневрата, а той не отговаря. И когато отбивката е на сантиметри от вас, вие сте принудени да се престроите по най-бързия начин. Тогава той реагира, сякаш сте опипали жена му и сте наритали кучето му. Психясва. Защото, когато един американец е в колата си, извън нея не се случва нищо. В Лос Анджелис можете да си купите поставка за лаптоп, която се закачва за волана.

Но за мен Руанда е на първо място. Като част от някаква голяма петролна сделка, китайците са им построили прекрасен нов път. Асфалтът е гладък, маркировката е чисто бяла, има и големи панорамни зони. Прекрасно. Като изключим, че пътят се използва най-вече от фермери като място, където да сушат реколтата си.

И така. Нека приемем, че транспортното министерство реши да построи нов път, за да намали натоварването по М6. Откриват го през 2019 г. и веднага всички хора, дошли от Руанда, започват да го ползват за гигантски сушилник.

Затова имам предложение. В момента тече дебат дали да не се въведе някакъв тест за гражданство, който да покаже със сигурност дали новопристигналите познават какъв е животът във Великобритания и как трябва да се държат. Хммм, чудя се... няма ли да е по-добре да ги качим в една Astra и да ги накараме да покарат по кръговото? Защото, нека бъдем честни, ако някои от тях залъжат социалното министерство, това няма да е краят на света. Но ако тръгнат на север по М1, по лентата, водеща на юг, с децата, завързани на предния капак и поливащи двигателя с вода, това вече може да се нарече така.

Този текст ви харесва и смятате, че трябва да притежавате оригиналния брой 84, в който е публикуван? Свържете се с нас!

Коментари добави коментар »

#1

илия

31.12.2014 | 22:17

този мазния да не се прави на велик.защото не е карал жигулче или москве в българия през шипка или беклемето зимата

 

#2

Виктор Стефанов

03.01.2015 | 20:13

Струва ми се, че текстът на Кларксън не е предназначен за коментиралите по-горе, а за хора с чувство за хумор. :)

 

#3

До № 1

21.01.2015 | 18:10

Льольо, не можеш да стъпиш на малкия пръст на Кларксън нито по знания, нито по учения, нито по култура и чувство за хумор. Като не разбираш какво казва човекът в закачлива форма, мълчи и си налягай парцалите. Т.е. карай си гоуфо! Същото се отнася и за двамата умници от фейсбук!

 

#4

В. Стефанов до илия

02.02.2015 | 00:51

Абе, "Жигулче", "Москве" и "Беклемето" ще ги прежаля, че сте ги написали с малка буква,ама "България" и "Шипка" няма да Ви го простя!

 

#5

до Илия

26.03.2015 | 18:04

Ей палячоо, Ти освен жигула и москвич явно друго не си карал. За теб Golf2 е луксозна кола. Статията е написана за такива като теб- да разберете и Вие на село че има хубави гладки пътища дето им слагат едно нещо - казва се асвалт, и колите отдавна не се карат само по полето....

 

Новият брой!

Прочетете още

  • 49 Най-добрите коли в света
  • 50 Тур Дьо Франс - Continental GT, S63 и DB11
  • 59 Bentley Mulsanne EWB
  • 60 Tesla Model X
  • 62 Привилегията да бъдеш Алекс Занарди
  • 68 BMW M2
  • 71 Mercedes-Benz C-Class Coupe
  • 72 Citroen C3
  • 74 McLaren 570GT
  • 84 Porsche 911R и 911 Carrera 4S
  • 88 BAC Mono 2,5
  • 92 Volvo V90 и Mercedes E220d
  • 98 Jaguar F-Type S
  • 106 Alfa Romeo Giulia QV
  • Тестове:
  • 8 Maserati Levante срещу Jaguar F-Pace
  • 14 Peugeot 3008
  • 16 Dacia
  • 20 Shell Concept
  • 21 Lotus Evora Sport 410
  • 22 Citroen C3
  • 24 Mazda 6 4x4 Adventure
  • 26 BMW X4 xDrive M40i
  • 27 VW Amarok
  • Стартер:
  • 30 Новото лице на Jag - I-Pace
  • 36 Alfa Romeo Stelvio
  • 39 Lamborghini Aventador S
  • 40 Прогрес Рапорт - Citroen DS
  • 43 Топ 9 на най-щурите коли от SEMA
  • 44 Cobalt Co50 Valkyrie
  • 46 Когато Макс Верстапен напомни за Сена
  • Гараж
  • 118 Mazda CX-3
  • 118 Range Rover Sport SVR
  • 119 Porsche 911 C4S
  • 119 VW Caravelle
  • 120 Ford Focus RS
  • 121 Peugeot 308 GTi
  • 122 Opel Astra ST

Препоръчваме ви!