Джеръми Кларксън за имигрантите

Британците са водещата нация в света по отношение на шофьорските стандарти. Това е добре. Но за да остане така, Джеръми смята, че трябва да се направи нещо...

Планета

| 31 Декември 2014

Напоследък зачестиха дебатите за имигрантите. Някои казват, че без новопристигналите чужденци плодовете ще останат необрани, а цената на бурканче ягодово сладко ще скочи до 7000 паунда. Други пък казват, че Националната здравна служба вече се пръска по шевовете и не може да се справи и с едно момче повече. Изглежда, и двете страни имат право. Според бизнеса нископлатената работна ръка от Румъния е от особена важност. Заетите в образованието казват, че класните стаи и сега са претъпкани. Изглежда, икономията е в основата на всичко. За да процъфтява Великобритания, имаме нужда от нови работници. Но ако не успеят да си намерят работа и започнат да разчитат на помощи, не можем да си ги позволим. Сигурен съм, че това са важни въпроси. Но изглежда, никой не се сеща за най-големия проблем. Какво ще стане с шофьорския стандарт, ако отворим границите си за всеки?

Вече съм казвал, че в момента тук са най-добрите шофьори на света. Казвам ви го като човек, който е бил в повече страни от почти който и да е – ние сме страхотни. Разбира се, има и изключения. През почивните дни, когато всеки подкара бричката си към магазина „Направи си сам“, нещата могат да станат малко напрегнати, но повечето от нас спазват пътната дисциплина. Знаем, че не трябва да спираме на средата на кръстовището, даваме предимство на велосипедистите и не навлизаме в автобусните ленти. Е, аз го правя, но по лични политически причини. Другаде не е така. Французите са войнствени, американците са безнадеждни, италианците са ненормални, немците не спазват дистанция, австралийците са пияни, скандинавците постоянно катастрофират, а останалите си нямат идея какви ги вършат.

Нека ви дам скорошен пример от Румъния. Както винаги, Джеймс Мей се изгуби, и както винаги се влачеше с Lamborghini-то си по прашния път в северната част на страната. Видяхме в далечината как някакъв местен се приближава, и би трябвало и той да е видял Lamborghini-то. Но по непонятни за нас причини той продължаваше да си кара към нас. Вероятно не е знаел за какво е средният педал. И кой знае? Възможно е един ден този начин на шофиране да дойде и тук.

Или пък Индия. Веднъж интервюирах един младеж, който сподели, че е карал 300 километра в кола без спирачки. Помолил се на своя бог, преди да потегли, а за евентуална злополука просто приел, че му е дошло времето. „Ами човекът отсреща?“, попитах аз.

„Ами, отговори ми, изглежда, и неговото време ще е дошло.“

Логичен аргумент. Но в никакъв случай не може да замести техническия преглед. Пак в Индия срещнах един друг образ. Караше камион и със сигурност радиаторът му не беше наред. Затова беше сложил един от синовете си на предния капак, да сипва вода отгоре, и друг на бронята, който да я събира, докато се излива отдолу, и да я дава обратно на брат си. Без съмнение системата работеше. Но дали щеше да е така по М4?

Нека видим как е в Уганда. Качвате са на магистрала с две отделени платна и искате да завиете надясно. Но не можете. Вместо това трябва да завиете наляво и да карате няколко километра в грешната посока, преди да стигнете до кръгово. Загуба на време и гориво. Така че си завивате надясно и известно време карате срещу трафика. Тук се смята за приемливо. Всеки го прави. Което означава, че ще го правят и при нас.

Във Виетнам имат светофари с таймер, който отброява времето до смяната на сигнала. Това е страхотно – дава възможност на пешеходците да видят колко време имат, за да пресекат. Само че никой не им обръща внимание. Светофарите във Виетнам са само за украса.

В Египет нощем карате без фарове, защото изтощават акумулатора. В Йордания се състезавате с всички на пътя. И стигаме до Калифорния. Карате в средната лента на междущатската магистрала и според знаците отбивката ви е след малко повече от километър и половина. Пускате мигача, за да знае човекът от вътрешната ви страна, че възнамерявате да се престроите. Той не забелязва. Или забелязва, но предпочита да не прави каквото и да било. Започвате полека маневрата, а той не отговаря. И когато отбивката е на сантиметри от вас, вие сте принудени да се престроите по най-бързия начин. Тогава той реагира, сякаш сте опипали жена му и сте наритали кучето му. Психясва. Защото, когато един американец е в колата си, извън нея не се случва нищо. В Лос Анджелис можете да си купите поставка за лаптоп, която се закачва за волана.

Но за мен Руанда е на първо място. Като част от някаква голяма петролна сделка, китайците са им построили прекрасен нов път. Асфалтът е гладък, маркировката е чисто бяла, има и големи панорамни зони. Прекрасно. Като изключим, че пътят се използва най-вече от фермери като място, където да сушат реколтата си.

И така. Нека приемем, че транспортното министерство реши да построи нов път, за да намали натоварването по М6. Откриват го през 2019 г. и веднага всички хора, дошли от Руанда, започват да го ползват за гигантски сушилник.

Затова имам предложение. В момента тече дебат дали да не се въведе някакъв тест за гражданство, който да покаже със сигурност дали новопристигналите познават какъв е животът във Великобритания и как трябва да се държат. Хммм, чудя се... няма ли да е по-добре да ги качим в една Astra и да ги накараме да покарат по кръговото? Защото, нека бъдем честни, ако някои от тях залъжат социалното министерство, това няма да е краят на света. Но ако тръгнат на север по М1, по лентата, водеща на юг, с децата, завързани на предния капак и поливащи двигателя с вода, това вече може да се нарече така.

Този текст ви харесва и смятате, че трябва да притежавате оригиналния брой 84, в който е публикуван? Свържете се с нас!

Коментари добави коментар »

#1

илия

31.12.2014 | 22:17

този мазния да не се прави на велик.защото не е карал жигулче или москве в българия през шипка или беклемето зимата

 

#2

Виктор Стефанов

03.01.2015 | 20:13

Струва ми се, че текстът на Кларксън не е предназначен за коментиралите по-горе, а за хора с чувство за хумор. :)

 

#3

До № 1

21.01.2015 | 18:10

Льольо, не можеш да стъпиш на малкия пръст на Кларксън нито по знания, нито по учения, нито по култура и чувство за хумор. Като не разбираш какво казва човекът в закачлива форма, мълчи и си налягай парцалите. Т.е. карай си гоуфо! Същото се отнася и за двамата умници от фейсбук!

 

#4

В. Стефанов до илия

02.02.2015 | 00:51

Абе, "Жигулче", "Москве" и "Беклемето" ще ги прежаля, че сте ги написали с малка буква,ама "България" и "Шипка" няма да Ви го простя!

 

#5

до Илия

26.03.2015 | 18:04

Ей палячоо, Ти освен жигула и москвич явно друго не си карал. За теб Golf2 е луксозна кола. Статията е написана за такива като теб- да разберете и Вие на село че има хубави гладки пътища дето им слагат едно нещо - казва се асвалт, и колите отдавна не се карат само по полето....

 

Новият брой!

Прочетете още

  • 50 Ford GT - историята на новата ракета, която се превърна от скица в реален автомобил и вече има победа в Льо Ман.
  • 62 Бързаме за премиерата на новата Fiesta със... стара Fiesta
  • 68 Lexus LC Coupe - сила срещу разум в две напълно различни разновидности
  • 74 Вървим по пътя на световен рекорд за скорост от преди 50 години... с Jaguar F-Type в цвят "Bluebird K7"
  • 81 Поговорихме си с Дженсън Бътън преди последното му състезание във F1
  • 86 Прибираме Bentley Bentayga от Марбеля в Испания, като се борим с показанията на бордкомпютъра
  • 92 Япония и Германия в търсене на правилната рецепта за як кросоувър - SUV тест на супер минита
  • 100 Време за бира - 28-часово пътуване от Атланта до Тексас с Trans Am със 717 конски сили, за да се снабдим с бира
  • 110 Светец срещу грешник - Чистото бъдеще на Volkswagen срещу злодеите на Honda
  • Тестове
  • 08 Mercedes-AMG E63S
  • 14 Nissan Micra IG-T 90 Tekna
  • 16 Lotus Exige Sport 380
  • 17 Renault Twingo GT
  • 18 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde
  • 24 Mercedes-Benz GLC 220d Coupe
  • 26 AUDI TT RS срещу BMW M2
  • Стартер
  • 30 Смахнатият професор - представяме ви Биси Езериоха, който прави коли с над 1000 к.с.
  • 36 Шест неща, които трябва да знаете за Mercedes E-Class Coupe
  • 38 Opel рестартира Insignia, ние одобряваме
  • 39 В кокпита на Porsche 911 RSR
  • 40 Най-бързите Ferrari-та на Фиорано
  • 41 Един ден от живота на Рафаеле де Симоне, който тества Ferrari-та
  • 42 Прогрес рапорт - Еволюцията на Audi RS6 в среща на три генерации на могъщото комби
  • 44 Discovery V готово за старт - пробваме готовата версия преди да влезе в производство
  • 48 Книги за масичката за кафе - четива, които разкриват автомобилни страсти
  • Гараж
  • 118 Porsche 911 C4S - слагаме нови ботуши на зимното ни оръжие
  • 119 VW Carabelle - правим семейно пътуване с много пътници, багаж и други неща
  • 120 Ford Focus RS - снимачна кола в търсене на най-добрата снимка в Сноудония
  • 122 Mazda CX-3 - обобщаваме пазара на малките кросоувъри, преди да решим дали този е най-добрия

Препоръчваме ви!