Производителят на електрически автомобили беше известен със своите офроуд модели, насочени към любителите на приключенията. Защо сега се опитва да последва Илон Мъск в сложния свят на изкуствения интелект?
Ар Джей Скариндж е в офиса на Rivian в Пало Алто и обяснява защо компанията изведнъж е решила да създава собствени самоуправляващи се автомобили, когато през прозореца се появява неочакван гост – автомобил на Waymo.
Роботизирано такси на компанията, собственост на Alphabet, спира пред офиса. Пътникът, анализатор от Goldman Sachs, си прави бързо селфи, преди да се качи в колата. Основателят и главен изпълнителен директор на Rivian се усмихва на сцената.
Той коментира, че гледката е невероятна и напълно подходяща за момента.
Появата на автомобила на Waymo помага да се изясни предизвикателството, пред което е изправен Rivian. Няколко часа по-рано Скариндж обяви пред стотици инвеститори, репортери и инфлуенсъри огромния, скъп и безспорно рискован залог на компанията в автономността и изкуствения интелект. Той заяви, че целта е Rivian да проектира собствени AI чипове, които да позволят по-високи нива на автономност и в крайна сметка да достигнат Ниво 4 – шофиране без човешка намеса в определени граници. Би ли могъл Rivian да постигне това, което отне на Waymo десетилетия, но за много по-кратък срок?
Още по-важно е дали може да го направи по-безопасно и ефективно от Tesla – другата компания, произвеждаща само електрически автомобили, която също преминава през сложна трансформация в компания за AI и роботика. Rivian е създадена като отговор за любителите на природата на компанията на Илон Мъск: здрави, способни извън пътя и изцяло електрически автомобили. Сега изглежда, че се опитва да последва ексцентричния милиардер в лабиринта на изкуствения интелект.
Скариндж настоява, че този ход не е мотивиран от Tesla, а е признание, че автомобилната индустрия е изправена пред огромно предизвикателство.
Последвайте ни в Google News