Политика за обработка на лични данни

1. ДЕФИНИЦИИ

В настоящия текст използваните термини имат следното значение:

Лични данни: Всяка информация, свързана с идентифицирано физическо лице или физическо лице, което може да бъде идентифицирано.

Обработване на лични данни: Всяка дейност, извършвана с лични данни от тяхното събиране до изтриване, унищожаване или анонимизиране. Това включва получаване, записване, съхраняване, запазване, промяна, пренареждане, разкриване, предаване, прехвърляне, предоставяне, класифициране и предотвратяване на използването на лични данни.

Закон за защита на личните данни („ЗЗЛД“): Закон за защита на личните данни № 6698 на Република Турция.

Turkuvaz: Turkuvaz Haberleşme ve Yayıncılık A.Ş. и свързаните с него дружества и компании от групата.

Администратор на данни: Физическото или юридическото лице, което определя целите и средствата за обработване на лични данни и отговаря за създаването и управлението на системата за запис на данни.

2. СЪБИРАНЕ И ОБРАБОТВАНЕ НА ЛИЧНИ ДАННИ

Turkuvaz Haberleşme ve Yayıncılık A.Ş. е администраторът на данни, отговорен за създаването и функционирането на този уебсайт.

Установена в границите на Република Турция, Turkuvaz обработва лични данни в рамките, определени от законодателството относно защитата на личните данни, включително Конституцията на Република Турция, международните споразумения, по които страната е страна, и ЗЗЛД.

Въпреки продължаващите усилия за хармонизиране с Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 г. относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни, достъпът до зони на уебсайта, където могат да се въвеждат лични данни, е ограничен от Turkuvaz за потребители, свързващи се от Европейския съюз.

Тъй като връзката с уебсайта се осъществява от Европейския съюз, се обработват само личните данни, които сме задължени да обработваме съгласно законите на Република Турция.

Поради законово изискване, тези данни са свързани с посещението на уебсайта: информация за дата и час на свързване/прекратяване на връзката, информация за източник и дестинация, както и информация за местоположението.

Както е предвидено в ЗЗЛД, данните се обработват в съответствие със закона и принципа на добросъвестност; поддържат се точни и при необходимост актуални; обработват се за конкретни, ясни и легитимни цели; обработват се по начин, който е релевантен, ограничен и пропорционален на целта на обработката им; и се съхраняват само за времето, определено от съответното законодателство или необходимо за целите, за които се обработват.

3. ЦЕЛИ НА ОБРАБОТВАНЕТО НА ЛИЧНИ ДАННИ

Личните данни могат да бъдат обработвани за следните цели:

Предприемане на всички необходими технически и административни мерки в рамките на сигурността на данните.

Предоставяне на необходимата информация и извършване на административни операции в съответствие с исканията и проверките на регулаторни и надзорни институции и официални органи.

Изпълнение на законови задължения, както е предвидено и изискано в правните разпоредби, като например обработка на данни за онлайн посетители в съответствие със съответното законодателство.

Обработването се извършва при условие, че е изрично предписано от съответните закони, както е посочено в членове 5 и 6 от ЗЗЛД.

4. ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ЛИЧНИ ДАННИ

Личните данни могат да бъдат прехвърляни на:

Бизнес партньори, компании доставчици, компании от групата и акционери, с които се осъществява сътрудничество и от които се получават услуги за представянето и популяризирането на нашите услуги и дейности.

Регулаторни и надзорни органи и други публични власти, като съдилища и служби по принудително изпълнение, както и други публични институции или организации, упълномощени да изискват лични данни.

Прехвърлянето се извършва съгласно условията и целите за обработка на лични данни, предвидени в членове 8 и 9 от ЗЗЛД.

5. ПРАВА ОТНОСНО ЗАЩИТАТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ

По отношение на личните данни съществуват следните права:

а) Да се получи информация дали личните данни са били обработвани.

б) Да се изиска информация, ако личните данни са били обработвани.

в) Да се научи целта на обработката на личните данни и дали те се използват в съответствие с тази цел.

г) Да се получи информация за трети страни, на които личните данни са били прехвърлени в страната или в чужбина.

д) Да се изиска коригиране на лични данни, които може да са били непълно или неточно обработени.

е) Да се изиска изтриването или унищожаването на личните данни в обхвата на разпоредбите, посочени в член 7 от ЗЗЛД.

ж) Да се изиска третите страни, на които са прехвърлени лични данни, да бъдат информирани за процедурите, извършени съгласно подточки (д) и (е).

з) Да се възрази срещу настъпването на резултат, който е в ущърб, в резултат на анализ на обработените данни изключително чрез автоматизирани системи.

и) Да се изиска обезщетение за вреди в случай на претърпени вреди в резултат на неправомерна обработка на лични данни.

Исканията в рамките на гореспоменатите права могат да бъдат подадени писмено, чрез препоръчано писмо с обратна разписка, при лично посещение, чрез нотариус или чрез регистрирана електронна поща (REM), защитен електронен подпис, мобилен подпис или чрез имейл адрес, който е бил предварително предоставен и е записан в нашите системи. Заявките се финализират безплатно в срок до 30 дни от датата на подаването им по посочените начини.

Както е предвидено в „Съобщение относно процедурите и принципите за подаване на заявления до администратора на данни“, публикувано от Органа за защита на личните данни в Държавен вестник от 10 март 2018 г., брой 30356, на заявките се отговаря безплатно. Въпреки това, ако отговорът е в писмен вид, се начислява такса от 1 турска лира за всяка страница след първите 10 страници, а ако отговорът е предоставен на записващ носител като CD или флаш/външна памет, се начислява такса, която не надвишава цената на такъв носител. Ако се окаже, че заявлението се дължи на наша грешка, начислената такса ще бъде възстановена.

На всяко заявление се отговаря в съответствие със съответните разпоредби, посочени в ЗЗЛД. Turkuvaz може да поиска потвърждаваща информация, за да се увери, че заявителят е правилният човек. Такава информация ще се изисква само за установяване на самоличността на субекта на данните и за да се гарантира, че резултатите от заявлението се споделят с правилния човек.

Hyundai планира да започне производството на първия си електрически модел в Турция през втората половина на 2026 г. Това заяви ръководител на компанията в интервю, като определи този ход за повратен момент за марката. Моделът ще се произвежда в завода на компанията в Измит и ще превърне Hyundai във втория производител на електрически автомобили в Турция след местната марка Togg.

По-ранна информация предполагаше, че Hyundai ще започне да произвежда новопредставения си Concept THREE в Турция през 2026 г. Това е моделът, който автомобилният производител дебютира на автомобилното изложение IAA Mobility в Германия по-рано тази година.

Мурат Беркел, генерален мениджър на Hyundai в Турция, заяви пред Анадолската агенция, че компанията е горда, щастлива и развълнувана, защото ще стане втората марка, която произвежда електрически автомобил в страната.

Пазарна обстановка през 2025 г.

Беркел сподели своите оценки за 2025 г. и прогнозите си за следващата година, като обясни, че 2025 г. е била положителна за автомобилния сектор по отношение на производство, продажби на вътрешния пазар и износ. Той прогнозира, че пазарът ще приключи годината с около 1,35 милиона продадени бройки, което би било най-високият годишен обем на продажбите в историята.

Той отбеляза, че с изключение на първите два месеца на 2025 г., всеки месец са били продавани над 100 000 автомобила. Според него тези месечни резултати показват, че турският пазар вероятно ще продължи възходящата си тенденция и в бъдеще. Той посочи, че основният фактор, който ограничава растежа на пазара, са високите лихвени проценти и свързаните с тях трудности при достъпа до кредитиране.

Въпреки това, Беркел спомена, че автомобилният пазар се е представил по-добре от очакваното през 2025 г. и че годината е била силна и за Hyundai. Той уточни, че за 11 месеца компанията е достигнала продажби от 59 618 автомобила, от които над 37 000 са били местно произведени модели. С подкрепата на новите електрически модели, добавени към продуктовата гама, Hyundai е увеличила продажбите си в съответствие с пазара и очаква да приключи 2025 г. с над 66 000 продадени автомобила.

Ръст на електрическите автомобили

Беркел заяви, че пазарът на електрически автомобили, който расте стабилно през последните години, също е отбелязал резултати, далеч надхвърлящи очакванията през 2025 г. Той отбеляза, че продажбите на електрически автомобили в Турция са нараснали със 100% на годишна база, достигайки 166 000 бройки за първите 11 месеца.

„Преди пет години електрическите автомобили заемаха едва 1% от пазара. Тази година този дял нарасна до 14%. Очакваме до 2030 г. той да достигне 35-40%“, добави той.

Подчертавайки амбицията на компанията да засили позициите си при електрическите модели, той каза: „С нашия местно произведен електрически модел, който ще влезе в производство през август 2026 г., общият ни брой електрически модели ще нарасне до седем. В резултат на това повече от 50% от нашите 13 модела в продажба ще бъдат електрически.“

Той също така обяви, че през юни ще бъде представена фейслифт версията на IONIQ 6. С подобрения както в дизайна, така и в технологиите, този модел ще се открои като един от най-ефективните в своя сегмент.

Бъдещи планове за завода в Измит

„През втората половина на годината първият електрически модел, който ще произвеждаме в нашия завод в Измит, ще отбележи повратен момент за нашата марка. Създаден от Hyundai през 1997 г. като първата му производствена база в чужбина, заводът на Hyundai в Измит ще допринесе както за националната икономика, така и за автомобилната индустрия с производството на изцяло електрически модел“, продължи той.

Беркел подчерта, че производството на електрически автомобил от турски работници е изключително важно както за марката, така и за турската автомобилна индустрия. Той добави, че в завода ще бъдат внедрени най-новите технологии, производствените линии са напълно обновени за производство на електрически автомобили и почти всички подготовки са завършени.

В заключение той заяви, че компанията ще продължи да произвежда и модели с двигатели с вътрешно горене в завода. От 2027 г. нататък ще бъде въведена и хибридна технология от следващо поколение.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации