Разработен от Ford Performance за истинските фенове на офроуда Ranger Raptor се задвижва от 2-литров дизелов двигател с две турбини и мощност 213 к.с. и 500 Нм въртящ момент, като моторът работи с новата 10-степенна автоматична скоростна кутия на Ford. На българския пазар модификацията на Ranger – Raptor ще е с цена 120 000 лв.

„Забравете всичко, което си мислите, че знаете за пикапите – заяви Лео Роукс, директор на Ford Performance, Европа. – Нашият нов Ranger Raptor е различна порода – чистокръвен пустинен състезател и офроуд автомобил за екстремен начин на живот, който може да се справи с най-трудните маршрути в най-суровите условия.“

Ford Ranger е най-продаваният пикап в Европа. Ford продаде 13 600 автомобила през първата четвърт на 2019-та – увеличение от 15% спрямо същия период на миналата година. През 2019-та Ranger е традиционно в лидерските позиции по продажби и в България с над 140 автомобила.

Усъвършенстваното в състезанията окачване на Raptor е специално изработено да преодолява тежки терени при високи скорости, поддържайки пълен контрол и комфорт чрез следа, по-широка със 150 мм и височина на возията, по-голяма с 51 мм в сравнение с Ranger XLT.

Амортисьорите FOX с намаляване на нестабилността спрямо позицията осигуряват по-големи сили на демпфериране при екстремни условия за несравнима офроуд проходимост и по-малки сили на демпфериране в по-умерени условия за по-плавна возия на пътя. Ходът на предните амортисьори е увеличен с 32%, а на задните – с 18%.

Гумите за всякакъв терен BF Goodrich 285/70 R17 са специално разработени за Ranger Raptor. Размерите им от 33 инча (838 мм) на 11 инча (285 мм) предлагат здрава странична стена, която може да се справи с най-непреодолимата среда с увереност, и агресивна шарка на протектора за офроуд шофиране, която осигурява отлично сцепление при мокро време, кал, пясък и сняг.

Уникалният дизайн на шасито е съчетан с оптимизирана офроуд геометрия, която осигурява 283 мм пътен просвет и дълбочината на газене от 850 мм. 32,5-градусов преден ъгъл на заход, както и ъгъл на надлъжна проходимост и заден ъгъл на заход от 24 градуса предоставят впечатляваща универсална проходимост.

10-степенната автоматична трансмисия на Ford е същата като при F-150 Raptor и е създадена от високоякостна стомана, алуминиеви сплави и композитни материали за оптимална издръжливост и тегло. По-широкият обхват на предавателното съотношение води до по-добро ускорение и реакции и допринася за разход на гориво от 8,9 л/100 км и CO2 емисии от 233 г/км. Алгоритми за адаптивна смяна на предавките в реално време гарантират избора на правилната предавка в точното време. Уникалното калибриране на трансмисията включва и функция Live in Drive, като перата за смяна на предавките винаги са под ръка, за да осигурят механичния избор на предавка.

Ranger Raptor си остава истински работен жребец. Модифицираната задна броня съдържа вграден теглич с капацитет от 2 500 кг. Двете предни куки за теглене могат да поемат товар от 4 635 кг, а двете задни имат капацитет от 3 863 кг. Поставката за багажника с размери 1 560 мм на 1 743 мм е проектирана с мисъл за уикенд изследователите и може да побере офроуд мотоциклети или джет ски в допълнение към работни инструменти и материали. За удобен достъп задната врата Lift Assist използва нова сглобка с торсионни прътове, която осигурява на собственика 66% по-малко необходима сила за затваряне.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации