Renault Clio V6

Renault Clio V6 заслужено влиза в графа „Какво изобщо си мислехте, че ще стане?“. Моделът не е предназначен за рали, нито за чупене на рекорди, което ни кара да се чудим, защо изобщо е произведен. Малкото купе е оборудвано с 3,0-литров средноразположен двигател от Laguna, който разполага с респектиращите 277 к.с. и 300 Нм, а задвижването се осъществява само през задните колела. Дотук добре. Минусът в случая е един, но от голяма важност – притежателите и тези, които са се возили в колата, споделят, че е изключително трудна за управление. Но когато се научите да я карате може да е невероятно забавна на писта.

Audi A1 quattro

Преди да се появи новият и недооценен S1, Audi превърна малкия си хечбек в копие на рали бегачка с интересни джанти, бяла боя с червени детайли, 2,0-литров агрегат с 265 к.с. и най-важното – quattro задвижване на четирите колела. Това е изисквало ново задно окачване и дори специален резервоар за гориво. Единственият проблем тук е прекалено високата цена.

Volvo V40 T5

Focus ST, но за разумни хора? Не точно. Независимо дали ви се вярва или не, за кратък период от време, непретенциозният семеен хечбек на Volvo се е предлагал с 2,5-литров петцилиндров мотор, взет назаем от бързите модели на Ford. Също така, V40 е притежавал шестстепенна автоматична скоростна кутия и задвижване на всички колела. Производствената серия е била ограничена и не са продадени особено много бройки. Разбираемо.

Mercedes A200 Turbo

Преди A-Class да се превърне в нисък и спортен автомобил (за да се изправи срещу Audi A3 и BMW 1-Series), беше много по-умно замислен. Сравнително висок, с достатъчно голямо интериорно пространство и много безопасен при катастрофа. За съжаление, катастрофите станаха (несправедливо) синоним на иновативното първо поколение на модела, след като се провали на „Лосовия тест“. Втората генерация се справи с проблема, чрез добавянето на ESP система, а като бонус към това и самата сглобка бе с подобрено качество. Но да не се отклоняваме прекалено много. Интересното е, че някой от Mercedes e решил, че колата има нужда от повече мощност, като резултатът е A200 Turbo – 190 к.с. и подобрено окачване.

Abarth 850TC

Как може кола с едва 59 к.с. да бъде считана за хот хеч? Ами, когато тежи по-малко от 800 кг, има миниатюрен разположен отзад четирицилиндров двигател и вземе победа в класа си на състезанието „500 км на „Нюрбургринг“ през 1961 г. Най-интересното – капакът на двигателя е бил отворен през цялото време, с цел по-ефективно охлаждане и подпомагане на аеродинамиката.

Nissan Micra R

Как да привлечем повече млади купувачи? Като създадем щура версия на Micra с 265 к.с. Разбира се! За жалост, истината е малко по-различна. Micra R запазва сладурската си форма, но ниската му стойка, широките арки на колелата и огромното задно крило го открояват значително от базовия модел. Най-голямата изненада се крие под капака, където ще намерите само резервоар за гориво и радиатор. 2,0-литровият агрегат с мощност от 265 к.с. е преместен отзад, а шестстепенната секвенциална скоростна кутия е просто черешката на тортата. Забравихме да споменем, че задвижването е поверено изцяло на задните колела. Развълнувахте ли се? Успокойте се, защото това оборудване е било просто умен маркетингов трик от страна на Nissan.

MG Metro 6R4 Clubman

Metro 6R4 e легенда в историята на група Б и вероятно една от най-добре звучащите коли, правени някога. Тук обаче, става въпрос за “Clubman” версията на автомобила, която е част от нужните 200 броя за получаване на хомологация за група Б. Двигателят е 3,0-литров V6 и е разработен от бивш служител на Cosworth, като разполага с два различни варианта – 250 к.с. (Clubman) и 380/410 к.с. (International).

Vauxhall Meriva VXR

Добрата стара 2006 година. Време, когато от Vauxhall слагаха “VXR” на всичко което им попадне. Моделът трябваше да създаде хот хеч ниша, като се намести в значителното празно място между Astra VXR и Zafira VXR. За да се постигне този ефект, инженерите слагат турбокомпресор на 1,6-литровия двигател, което покачва конските сили на 178. Колата се е сдобила със снижено и по-твърдо окачване, както и с по-агресивен боди кит … и още по-интересна цена – 38 000 лева. При положение, че Focus ST е струвал с 2000 лева по-малко, сами може да се досетите, че Meriva VXR не е пожънала огромен пазарен успех.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации