Jeep Wrangler - героят от войната

17 December 2018 15:17
Jeep Wrangler - героят от войната
Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната Jeep Wrangler - героят от войната
Текст: Атанас Марков

Фотография: Jeep

 

Не може да не го харесвате. Въпреки военния му произход, Jeep Wrangler не страда от синдрома на Hummer за размер и непрактичност, точно обратното. Набляга на компактност и мултифункционалност. Легендата остава неподвластна на времето и само добавя функции към огромното си портфолио с възможности.

Докато очакваме новия Defender, Jeep забърка правилната рецепта. Сходен дизайн като пионера, шаси, което може да преодолее марсиански пейзаж, и модерен интериор. И не на последно място ново задвижване. Wrangler е екипиран с 8-степенна бърза автоматична кутия, както и нов 2,2-литров дизелов мотор с турбина, 200 к.с. и 450 Нм. В антуража има отделно шаси каросерия, твърда ос, понижаващи предавки, блокаж на диференциалите. Дори след три часа движение по крайно разбития път от разклона след Побит камък до Ковачевица не се усещам унищожен. Точно обратното. Готов да покоря света по трудния начин. По правата линия през гората, а не пътя.

Да започнем първо от него. В завоите Wrangler леко се клатушка, все пак това е окачване за офроуд. Но запазва линията в завоя. Шофьорската позиция е висока, управлявате с увереност. Всичко в салона е грубовато, голямо, но с новото поколение вече модерно. FIAT Auto са успели да направят със салона това, което и Daimler не успяха преди години. Пластмасите остават зад европейските коли, но вече са няколко пъти по-качествени. Усещате вече, че сте в актуален автомобил, а не преобразена военна машина. Има дори огромен сензорен дисплей, която веднага се свързва със смартфона ви. Аудиото е 550 Вт с 9 говорителя, Alpine с 12-канален усилвател. Звучи чудесно.

Естествено късата конфигурация с три врати, която карам, буквално няма багажник. Зад малката багажна врата се крие място за две три раници и нищо повече. Ако седнете отзад, виждате типична американска сглобка и открити елементи на шасито, сякаш само за 5 мин и с един шестограм може да свалите целия покрив и вратите, да го оголите само до колони като бъги. Решаваме да го направим кабриолет, по-скоро тук става тарга, с премахването на два панела от покрива. Умно, стига да има къде да ги сложите. Но това е истинският дух на Wrangler, който искат неговите собственици. Инхалация с прах, а не комфорт. 

Определено това не е кола, с която да карате децата на училище. По-скоро тази, която ще избере Беър Грилс за приключение в Калахари с елементи на оцеляване. И то точно версията с три, а не пет врати. Освен тях Jeep Wrangler се предлага в нива Sport, Sahara и Rubicon, а пакетът Overland за Sahara има подсилващи премиум елементи.

Версията Rubicon има подсилено окачване спрямо по-пътническия вариант Sahara, раздатката е с по-дълги предавателни числа, важно, когато пълзите в кал или по скали. Бавните предавки са класически – с лост, не роторен бутон или ключ на конзолата. Даже чувате блокажа на диференциала, отдавна забравен звук. Трябва да сте спрял и на неутрална, за да активирате блокажа, иначе от задно на 4х4 и обратно може да включвате и в движение до 72 км/ч.

Воланът има 3,24 пълни завъртания, готов за офроуд. Усещате всички 450 Нм още в ниските обороти. Натискате само леко газта и Wrangler върши останалата работа, само внимавате да не влезете в дупките и коловозите. Стига под гумите да има повърхност, или поне на две от тях, Wrangler може да мине. При това каквато и да е повърхността.

Ето и малко цифри. Ъгълът на заход отпред е 36,4 градуса, а отзад 25,8 градуса. Клиренсът е цели 250 мм. Офроудърът може да гази до 760 мм вода, което означава над праговете – като амфибия. 3-вратата версия тегли до 1,5 тона, а 5-вратата 2,5 тона. 

Дори и безкомпромисен офроудър, Wrangler има пълен набор от необходими системи за сигурност като Blind-spot Monitoring с Rear Cross Path detection, electronic stability control (ESC) и камера за заден ход.

Jeep показва успешна рецепта за обновяването на Wrangler, запазвайки основните му достойнства. Нови и скъпи дрехи върху познатия и доказал се трудовак. Нещо, което Land Rover може да ползва като еталон за Defender.

 

Данни

2143 куб. см, 4-цил., турбодизел, 200 к.с., 450 Нм

8-степенна автоматична, 4х4

0-100 км/ч за 9,6 сек, 160 км/ч

7,4 л/100 км, 195 гр/км

1990  кг

Присъда:

Кабриолет, офроудър, боец, четириместен автомобил, който не се предава.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ