Сблъсъкът на титаните

15 February 2018 12:06
Сблъсъкът на титаните
Сблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титанитеСблъсъкът на титаните
Прочетете повече за:
MercedesBMWS-КласS560Серия 7740L
BMW 740L E XDRIVE IPERFORMANCE VS MERCEDES-BENZ S 560 L 4M Ние казваме: Може ли най-доброто, на което е способно BMW и в хибридна форма, да победи фейслифтът на S-клас?   Текст: Атанас Марков и Александър Цветков Фотография: Ивелин Солаков   Двете представляват абсолютният връх на способностите на създателите си. Разполагаме с претендент за короната. BMW серия 7, хибриден, дълга версия, задвижване на четирите колела, както и Merc S560, класически V8 бензин. Фейслифтът върна старо и позабравено означение, но дали наистина е толкова добър? Струва ми се да, но Александър Цветков естествено е против.   Александър Цветков: Много хубаво и гръмко се появяваш с мастодонт с огромен V8, но знаем, че вече не си отговаря на табелката. Атанас Марков: Да не е 5,6 литра, на всяка бензиностанция ме питат. Значи твоето 740 трябва да е 4,0-литра, така ли? Или това е за броя на цилиндрите? А.Ц.: Не се бях замислил за тази символика. Признавам, че ми е трудно да се пречупя с премиум лимузина с 4-цилиндров мотор. Но... това е бъдещето. И е готино като го приемеш... Напоследък се уча да приемам. Точно бъдещето ми помага да харесам тази кола. А при теб си е класически мутро-барок. А.М.: Така, нека уточним термина бизнес клас.. тръгва от S-клас. Това е абсолютната еманация на комфорт и мощност. В същия момент ти предлагаш това с 4-цилиндров мотор, докато Merc-цът има V8, 470 к.с. и въртящ момент да тегли Airbus А380. Целият смисъл на тези коли са да бъдат уау. Може да са твърде чести по родните улици, но си има основателна причина за това. Защото са добри. S-клас изначално е колата, в която виждаш бъдещето. Това, което ще го има в останалите след 10 години. И сега не е изключение. Фейслифтът има много промени. По-ефективно полуавтономно управление, дори колата ми спря автоматично когато бързо се приближавах към колата отпред. Естествено всичко това, с което блести S-клас, може и да го няма. Но прави животът ти по-добър, когато е налично. Страничната опора се активира при завой, вибрацията във волана при пресичане на пътна лента без мигач е само леко пукане. Тази кола знае, че не си идиот, но те подсеща, че става нещо нередно. С леко напомняне, а не аларма за ядрена атака. Същото е като не сложиш предпазния колан. А.Ц.: Хаха, моля ти се, живеем в 21-и век! Бизнесът е на задната седалка, в съвременните технологии, в модерната визия и излъчване, а и хората искат емоция, дори ако седнат зад волана на подобен автомобил... А.М.: Усещането в интериора е премиум, където и да погледнеш. И както знаеш обичам цветовите теми на амбиентното осветление. В S-клас са над 60, всъщност 67, ти имаш 6. А.Ц.: Кожите, дървото и класическото аристократично излъчване са толкова голяма отживелица... А това с цветовете е за децата във Fiesta или в мамамобила... Кой сериозен мъж си играе с това! Дразни ме дори, че го има като опция! BMW свети в кехлибарено. Mercedes-ът свети в бледо жълто! Точка! Нали говорим за традиции и стил?! А.М.: Ти си гледай кехлибара, но е на изчезване както Кехлибарената стая на руските царе. Обичам синьо и лилаво. А относно двигателя - вземи това - плъг-ин хибридът на S-клас е V6, има 370 к.с. и две турбини. Но честно казано не бих го сменил за 560. Ето защо. Задвижването с електромотори прави и без това тежката лимузина още по-голям кораб. Отначало S560 ми гореше 17 л/100 км, което е на нивото на W140, но с малко по-умно настъпване на педала на газта и извън града падна на 11 литра, среден разход. Сигурен съм, че и твоят разход е толкова. Въпреки всички хитри хибридни джаджи. А.Ц.: Само да ти кажа, че всъщност, 7-цата тежи едва малко над 2 тона, въпреки батериите. И за това е точно заради 4-цилиндровия двигател... И поведението и е на светлинни години от това на кораба майка от Щутгарт. За разход дори не искам да говорим - в града с умните ми помощници я карахме между 8 и 10... извън града запазваме същите цифри. А ако работиш умно с нея, можеш спокойно да отидеш до офиса на 25 км от вкъщи, да я заредиш отново и да се прибереш пак на ток, без и за секунда да допринесеш за пагубния смог над София. Системната мощност от общо 326 конски сили се постига чрез подпомагането от Plug-in хибридната система, която посредством електромотор с течно охлаждане носи 113 конски сили и по-впечатляващите 250 Нм въртящ момент, което добавено към 258-те коня и 400 нютона се усеща като автомобил, който никъде не ме е разочаровал с динамика. А.М.: Въпросът с S-клас е, че тази кола, въпреки целия си потенциал, ме кара да я карам спокойно. Чудесна анти-стрес процедура, трябва да го изписват докторите по психология. Окачването ми е толкова меко, че просто не искам да карам бързо. И най-хубавото е, че мога да втвърдя волана и шасито. Нещото, което не ми харесва като цяло в С и Е клас е мекотата им, тук дори в комфортен режим воланът е по-твърд, а в Спорт става още по-добър и стегнат. А.Ц.: Моля те, наистина не говори за управление и стягане на шасито... BMW-тата са правени за шофиране! Завиват задните колела, колата тежи 2 тона, управлението е директно и (все още) по-информативно от всичко подобно в класа. А сцеплението и усещането по завоите е такова, каквото никой не би очаквал от лимузина и в следващия момент на Comfort Plus има всичкия комфорт, който можеш да искаш, таблет за управление на всичко и технологии, които са сякаш извадени от фантастичен филм, сравнено с твоя динозавър. А.М.: Добре, харесват ми жестовите контроли, но тук дисплеят е по-голям, цял разпънат телевизор. Само с управлението на системите трябва малко време да се свикне. Но има два тъчпада на волата. Страшно удобни са и тази схема ще я има във всички следващи модели на Merc, включително А-клас. А.Ц.: Самия инфотеймънт и работата с него в Mercedes все още е 10 години назад... сори, че го казвам, но и двамата знаем, че е така! Тъч пад? На едно копче? В 7-цата има жестови контрол, тъч на всички дисплеи, тъч по самите копчета на средната конзола, таблет за пасажерите отзад, който контролира всичко в автомобила от седалките, през мултимедията, до осветлението и щорите. Знаеш ли, тук обаче ще намеся нещо, което надали очакваш да чуеш от мен предвид радикалните ми разбирания за автомобилите... Напоследък, всички се целят да правят едно и също, и особено премиум брандовете като Mercedes, BMW и Audi според мен обречено тръгнаха към това да създадат един и същи автомобил скоро! Ето, че тези двете ме изненадаха, защото въпреки бъдещето и нуждите на пазара, запазват това, което се очаква както от BMW, така и от Mercedes. Не мога да си изкривя душата и да отрека, че като изработка и излъчване S-класата изглежда малко по-изискана и класна, докато 7-цата остава по-технократска и шофьорска. Предлагат много различно усещане и това ми харесва... Знаеш, че обичам фенските неща. Който цени усещането от Mercedes веднага ще се припознае в нея и всичко там е направено така, че да задоволи тези нужди. При BMW-то е същото - очакваш първокласно качество, динамично излъчване, технократско усещане и лукс и комфорт... А.М. Тук и аз съм напълно съгласен. Харесва ми идеята за паркирането от дистанционно, като цяло контактния ключ в S-клас е... контактен ключ, не изглежда като смартфон, тук BMW-то е по-добро. Но шофьорската позиция и като цяло преживяването на S-клас е много на ниво. А.Ц.: Тук няма конкуренция... има два тотално различни подхода за постигането на едно и също! Ако трябва да изтъкна недостатъци и в двете - при BMW-то е звука на мотора и това, че като сте карали на електричество в студеното време и го събудите внезапно му е ужасно некомфортно в началото и дори създава неприятни усещания за прекъсване и маломощност. Иначе всичко е безупречно качествено, всеки елемент в потребителския интерфейс работи съвършено, комфорта, поведението и управлението са невероятни и възможностите за персонализация са безбройни. Смелата стъпка към бъдещето на задвижването не е идеалното решение все още, но ме накара да се замисля какво ни очаква и след няколко дни с нея определено съм по-готов да го посрещна При Benz-а единственото все още лошо усещане ми носи тегавата инфотеймънт система и потребителски интерфейс... Прекалено много кликове, прекалено много действия, за да свършим единица работа! Също предвид моите предпочитания, определено ми е прекалено мека и лишена от усещане за пътя, което не е лошо, но аз очаквам все пак понякога да сядам зад волана и искам да изпитвам удоволствие от това... Когато в навигационната система е въведена дестинация, предвиждащото управление на енергията анализира планирания маршрут въз основа на константни данни като ограниченията на скоростта и информацията в реално време и определя актуалната ситуация на пътя. По този начин системата ползва електрическата енергия ефективно, в зависимост от ситуацията и най-вече за онези участъци, при които тя е най-полезна: например при пътуване в града. Пълното зареждане у дома отнема около 4 часа и предоставя между 20 и 30 километрова автономия само на ток.   А.М.: Цялата армада системи за сигурност дори като я чуеш и ти вдъхва сигурност. Има Active Distance Control Distronic, Active Steering Assist Distronic, ползват се данни от навигационната система, за да се предвиди пътя и поведението на колата. Да, знам, че и Серия 7 го има. Също фаровете са Multibeam LED, осветяват всичко когато е тъмно. А окачването Magic Body Control с Road Surface Scan знае дали има неравности отпред или не. Пак -  знам, че и ти имаш адаптивно окачване, работи чудесно и при теб. Но нямаш, а и в S-клас идва за пръв път - наклон на шасито в завой или при необходимост за подобряване на комфорта. Да поговорим за дизайна. Фейслифтът на S-клас може да не изглежда толкова голям, но има 6500 нови елементи. Освен като функция, фаровете имат променена форма, стоповете, както и зоната на решетката. А.Ц.: Както казах, Mercedes-ът сигурно е една идея по-комфортен, ама тия неща с накланянето и сканирането повече звучат гръмко, отколкото са там, за да направят разликата и да ги усетиш като си отзад вдясно. Аз за това рядко цитирам маркетинговите наименования и техническите решения, с които ни заливат производителите. В крайна сметка идеята е как се отразяват практически, нали? Иначе визуално, както видяхме и поставяйки ги редом една до друга, излъчването им само допълва казаното по-рано, че олицетворяват годините еволюция на всеки един от заложените в идеологията на марките дизайнерски похвати. А.М.: Започвам с това, което ще кажеш - да, може и без нещо, което се нарича Energizing контрол. Сложен алгоритъм от функции, които колата следи, за да ти предложи различни нива на уелнес. Колко готино е това да се похвалиш, докато качиш някой при теб? Бизнес партньор например? ще е готов да подпише всичко! И след това отивате в кръчмата или от онези домове с червени фенери. А.Ц.: Последното ми хареса, но мисля, че за тази цел трябва да отидем едно ниво нагоре, защото не само самите глезотии, но и това, което си платил за тях има значение, а тук не сме на най-високата летва. Иначе режимите на работата на климатика, ароматите в интериора, осветлението, масажа и вентилацията на седалките и мултимедийната атмосфера са контролират в 7-цата от таблет... Комбинацията от тези глезотии не е обединена под гръмко наименование, но мисля, че Executive Lounge-ът отзад е достатъчно красноречиво кръстен. Две лица на бъдещето, две лица на един и същи свят, две предложения за тотално различни хора... Харесва ми идеята да не се сбутам точно с теб пред дилъра, когато ми дойде времето да си поръчам подобен автомобил.     Текстове под снимка:   Executive Lounge-ът на BMW Серия 7 е нещо, което си струва да бъде преживяно. Степенка за краката и възможност за регулиране на облегалката и долната част на седалката, 8 масажни функции, подгряване и вентилацията. 7-инчовия таблет BMW Touch Command позволява безбройни възможности за управление на функциите за комфорт, развлечение и информация.   S-класата има Executive задна дясна седалка с опора за краката и увеличен ъгъл на лягане до 43,5°. Също така пакет "Ексклузив" с кожа напа и куп глезотии   S560 има 6 различни режима на използване на климатика, заедно с парфюма, вентилацията, масажа, амбиентното осветление и музикалната атмосфера   Хибридната Седмица предлага избор между автоматичен режим AUTO eDrive, който сам определя съвместната работа на агрегатите, MAX eDrive с фокус електрическото движение и Battery Control, който работи в посока поддържане на определен процент заряд в батериите постоянно   Данни: BMW 740L E XDRIVE IPERFORMANCE Цена 326 845 лв. Двигател: 1998 куб. см, 4-цил., бензин, ел. мотор, , 326 к.с., 400 Нм Трансмисия: 8-степенна, 4х4 Динамика: 0-100 км/ч за 5,5 сек, 250 км/ч 2,5 л/100 км, 56 гр/км СО2 Маса: 2075 кг   Присъда: 9/10   MERCEDES-BENZ S 560 L 4M Цена 337 357  лв. Двигател: 3982 куб. см, V8, бензин, 469 к.с., 700 Нм Трансмисия: 9-степенна, 4х4 Динамика: 0-100 км/ч за 4,6 сек, 250 км/ч 8,8 л/100 км, 195 гр/км СО2 Маса: 2100 кг   Присъда: 9/10

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ